کد خبر:3177
پ

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شورای شهر همدان؛ متن پیام کامران گردان به شرح زیر است:

 

همان سال‌های اولیه شکل‌گیری انقلاب اسلامی، ماه رمضان سال ١٣۵٨، حضرت امام_خمینی(ره)، طی ارسال پیامی، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز «قدس» تعیین کردند و آن را روز «حیات_اسلام» نامیدند.

 

روز قدس بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ “لیله‌القدر تاریخ اسلام” است که باید با بیداری و هشیاری گذراند و تا مطلع‌الفجر نجات ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت شجاع و مظلوم «فلسطین»، دست از تلاش نکشید.

 

قدس هم از لحاظ دینی و مذهبی، و هم از لحاظ مسائل منطقه‌ای و جهانی برای کشور ما بسیار اهمیت دارد و قدس، سرزمین مقدس مسلمان‌هاست که هرگز این سرزمین، فراموش نخواهد شد.

 

روز_جهانی_قدس؛ پیوند دیرین و عمیق با انقلاب اسلامی ایران دارد و همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راهپیمایی گسترده مردمی بوده‌ایم.

 

البته امسال با وضعیت متفاوتی از سال‌های گذشته باید روز قدس را گرامی بداریم و با توجه به بحران ویروس_کرونا، راهپیمایی در شهر همدان برگزار نمی‌شود، اما به آن معنا نیست که روز جهانی قدس نداریم، بلکه «قدس» همیشه زنده و در قلب مسلمانان جای دارد.

 

اینجانب ضمن سپاس از رشادت‌ها و مجاهدت‌های همیشگی مردم همیشه در صحنه کشور به‌ویژه شهروندان_همدانی، باید بگویم امسال به دلیل وجود بحران کرونا و عدم برگزاری راهپیمایی در سطح معابر شهر، شرایط متفاوت‌تر خواهد بود.

 

اما همگان می‌توانیم ضمن بهره‌گیری از #فضای_مجازی و شبکه‌های اجتماعی با ساخت انواع کلیپ‌ها، عکس نوشته، درج هشتک و…، حمایت خود را از حق و حقیقت و انزجار خود را از ظلم و بی‌عدالتی بیان کرده و به جهانیان اعلام کنیم که مردم ایران با توجه به یادگیری درس شجاعت و شهادت، هرگز در برابر ظلم و ستم خاموش نمی‌نشینند.

روابط‌ عمومی شورای اسلامی شهر همدان

 

شورا شهر همدان

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید