کد خبر:3211
پ

به گزارش روزانه نیوز صفر صادقی راد در جمع روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه سامانه سپهتن(سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی)  تنها سامانه مکانیزه کنترل تخلف رانندگان است، افزود: این سامانه به منظور پایش هوشمند تردد ناوگان جاده‌ای راه اندازی شده و با مجهز بودن به دوربین، سرعت و چگونگی تردد ناوگان و راننده را از مبداء تا مقصد به شکل برخط کنترل می‌کند.

 

او ادامه داد: مزایای سامانه سپهتن برای رانندگان بیشتر از سایرین است و از آن جمله می‌توان به اطلاع به موقع از جزئیات تردد ناوگان، مشاهده جزئیات تردد و مسیر سفر خودرو، گزارش میزان توقف‌های خودرو در هنگام سفر اشاره کرد.

 

صادقی راد با اشاره به در پیش رو بودن تعطیلات عید فطر و همچنین تعطیلات تابستان بر کنترل و رصد مستمر این سامانه از سوی مسئولان شرکت های مسافربری تأکید کرد و ابراز داشت: دقت در رصد تخلفات رانندگان از سوی گشت‌های نظارت و کنترل بسیار مهم است و از زمان راه اندازی سپهتن تخلف سرعت غیرمجاز رانندگان اتوبوس کاهش یافته و موجب افزایش ایمنی شده است.

 

او همچنین بر نظارت فنی ناوگان حمل و نقل عمومی قبل از سفر تأکید کرد و افزود: پایانه های مسافربری و وسائط نقلیه عمومی روزانه گندزدایی و ضدعفونی می شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید