کد خبر:3581
پ

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ کامران گردان در دیدار اعضای شورای شهر با رئیس دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و دهه کرامت، اظهار کرد: قوه قضاییه به عنوان رکن اساسی نظام، مسئولیت خطیر و حساسی را در راستای پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق عدالت بر عهده دارد.

وی افزود: بخش اعظمی از امنیت پایدار و همه‌جانبه کشورمان مرهون تلاش‌های بی‌شائبه و مستمر مسئولان قضایی است.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه حضور پربرکت 10 ماهه ریاست جدید دادگستری، نویدبخش تحولات اساسی همراه با افزایش اعتماد بیشتر به قوه قضاییه بوده است که اجابت درخواست عفو برای ۵۴۰ زندانی در همدان؛ اجرای طرح ابتکاری تشکیل ستاد تألیف قلوب در راستای کاهش زندانیان و ترویج فرهنگ اسلامی صلح و سازش و همچنین طرح مجازات جایگزین؛ تشکیل مجتمع قضایی فعالان اقتصادی و همچنین گروه‌های بازرسی ویژه ارزشیابی قضایی از نمونه اقدامات بارز این حوزه قضایی محسوب می‌شود.

گردان با اشاره به کسب رتبه برتر ملی همدان در زمینه صلح و سازش پرونده‌های قضایی، بیان کرد: در مجموع حوزه قضایی استان همدان در حوزه تکریم ارباب رجوع و اعتمادسازی بیشتر مردم، موفق عمل کرده‌ است.

وی همچنین گفت: شورای شهر همدان ضمن تلاش برای کسب رضایتمندی مردم و زمینه‌سازی مناسب برای حوزه سرمایه‌گذاری در شهر، همواره نسبت به جلوگیری از امنیتی شدن مسائل اجتماعی و مسائل تنش‌زا در جامعه به‌ویژه در حوزه مدیریت‌شهری، تصمیم‌گیری‌های منطقی با محوریت مطالبات مردمی و… همت می‌گمارد.

 مولوی: نگاه فرهنگی ریاست دادگستری ارزشمند است

 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز ضمن قدردانی از حضور تأثیرگذار فرهنگی، اجتماعی و حمایتی ریاست دادگستری، گفت: با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور، کاهش تعداد زندانیان همدان قابل تحسین است.

ابراهیم مولوی افزود: حضور زندانیان عفو شده پیشنهادی دادگستری استان که مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند، در کنار گلزار شهدا و پیمان بستن این عزیزان آزاد شده با شهیدانی که امنیت آرامش و آسایش امروز ما مدیون فداکاری‌ها و جانباز‌ی‌های دیروز این عزیزان است، حرکت ارزشمندی محسوب می‌شود که این مهم نشان‌دهنده نگاه استراتژیک فرهنگی ریاست دادگستری به مباحث جرم و مجرم است.

 عسگریان: شاهد تحولات اثربخش قوه قضایی استان هستیم

 

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: تحولات اثربخش و ارزشمندی را در قوه قضایی استان، شاهد هستیم که برای عموم مردم کاملاً ملموس است.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر حمایت‌های ویژه دادگستری استان همدان از مدیریت‌شهری به‌ویژه در حوزه پرونده‌های سرمایه‌گذاری، گفت: اقدامات ارزشمند حوزه قضایی استان همدان همراه با کاهش مراجعه به دادگستری، قابل قدردانی است.

نورله‌زاده: حضور قضات در جلسات شهرسازی برای جلوگیری از تخلفات

نرگس نورله‌زاده، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه شهرسازی پیشنهاد داد: درخواست داریم 2 نفر از قضات که در حوزه قوانین مدیریت‌شهری و شهرسازی تجربه و اطلاعات بیشتری دارند در جلسات این حوزه حضور داشته باشند تا ضمن کمک به مدیریت‌شهری، بخشی از مشکلات شهروندان حل و از تخلفات در این حوزه نیز جلوگیری شود.

 فتحی: افزایش قضات برای رسیدگی بهتر امور قضایی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم ضمن انتقاد نسبت به اعمال ضوابط سخت‌گیرانه میراث فرهنگی، گفت: ضوابط میراث فرهنگی در راستای جلوگیری از ارائه مجوز ارتفاع در رینگ‌های نخست و دوم، مورد اعتراض شهروندان قرار دارد.

علی فتحی افزود: عدم پوشش رودخانه‌ها به دلیل عدم مشارکت آب‌ منطقه‌ای استان هم موجب نارضایتی مردم شده است.

وی اظهار کرد: در صورتی که دادگستری همراه با استقلال مالی، بتواند استخدامی بیشتری در حوزه دادیار، بازپرس و قضات داشته باشد، می‌تواند روند ورودی و خروجی پرونده‌های قضایی را سرعت ببخشد تا امور مردم نیز سریعتر به انجام برسد.

 عدالتخواه: تسلط خوب شورای همدان بر رویدادهای شهری و حقوق شهروندی

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین با بیان اینکه در شورای شهر همدان خمودگی و بی انگیزگی نیست، گفت: این نهاد، تسلط خوبی بر رویدادهای شهری و حقوق شهروندی دارد و اعضای آن با شور و انگیزه پیگیر حل مشکلات هستند.

محمدرضا عدالتخواه اظهار کرد: سلامت محور بودن در شوراهای اسلامی یک شرط مهم بوده که در همدان این امر به دلیل وجود نیروهای ارزشی و اصیل حفظ شده است.

وی افزود: اقدامات اخیر دستگاه قضایی در 10 ماه گذشته در این استان به طور عمده با پیوست فرهنگی روبه‌رو بوده است، تا جایی که نام ساختمان قبلی دادگستری به سردار شهید همدانی، ساختمان جدید به نام شهید سلیمانی، ساختمان‌های دادگاه‌های انقلاب به نام شهید میرزامحمدسلگی و ساختمان دادسرا به شهید محمد بروجردی تغییر یافته است.

عدالتخواه با اشاره به عفو 541 زندانی در همدان با پیگیری‌های شبانه‌روزی چند ماه اخیر مجموعه دستگاه قضایی استان، عنوان کرد: نحوه آزادی این زندانیان نیز با پیوست فرهنگی همراه بود تا جایی که این عفوخوردگان با برنامه‌ای هماهنگ شده با عنوان «بازگشت به زندگی» در گلزار شهدا حضور یافتند و با قرائت میثاق نامه ای، ورود مجدد به زندگی خود را با نام و یاد شهدا آغاز کردند.

وی؛ تشکیل ستاد تألیف قلوب و 450 هزار ساعت مجازات جایگزین حبس با رویکرد حبس زدایی را زمینه‌ساز کسب عنوان نخست استان همدان درخصوص صلح و سازش در کشور برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه گفت: افزایش تعداد دادگاه‌های تجدیدنظر از 11 شعبه به 17 شعبه و دادگاه‌های حقوقی از 10 شعبه به 14 شعبه، هم سبب شده تا رسیدگی به پرونده‌های مختلف سریعتر و با کیفیت‌تر انجام شود.

به گفته عدالتخواه؛ برای رفع اختلاف مرتبط با مسائل اقتصادی، مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی در همدان در دست اجراست.

وی همچنین با تأکید بر اینکه باید از حقوق کودکان و نوجوانان حمایت کرد، گفت: با توجه به اینکه شعبه ویژه اطفال و نوجوانان در استان همدان وجود نداشت، با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه سی ام فروردین ماه سال جاری با تشکیل این شعبه موافقت شده است و به دنبال آن هستیم تا مجتمعی هم با همین عنوان با حضور چند روانشناس، مشاور و قاضی تربیت شده درخصوص مسائل کودکان ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: خوشبختانه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان هم تصویب شده و یک نمونه از این قوانین آن است که فروش سیگار به افراد زیر 18 سال جرم است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید