کد خبر:23933
پ

آنهایی که بر علیه مردم ایران جنگ به پا کردند، در نهایت بر علیه مردم خودشان هم جنگ به پا کردند و به زباله دان تاریخ پیوستند.

به گزارش روزانه نیوز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز در مراسم تبریک سفیران کشور‌ها به رئیس جمهور که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب، برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته سال پرالتهابی برای همه ما بود، گفت: کرونا دنیا را به چالش کشید و در عین حال نشان دهنده  همبستگی جهانی برای مقابله با این بحران هم بود.

وی افزود: همه دنیا در مقابله با درد مشترک در کنار هم آمدند به جز یک رژیم منحوس که به خیال واهی خود با فشار بر مردم بزرگ ایران، می‌خواست امروز ما شاهد برگزاری این مراسم نباشیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: مردم ایران در برابر جنگ اقتصادی ترامپ مقابله کردند و سرافرازتر از هر روز دیگر در برابر تاریخ و جهان ایستادند.

وزیرامورخارجه کشورمان تاکید کرد: آنها که علیه این ملت جنگ به پا کردند، در نهایت علیه ملت خودشان هم جنگ به پا کردند و پس از آن به زباله دان تاریخ رفتند.

ظریف خاطرنشان کرد: این شاید بهترین درس برای آیندگان باشد؛ با مردمی که در برابر جنگ و فشار ایستادند و بدون حمایت خارجی و هیچ کمکی بر رژیم تا بن دندان مسلح پیروز شدند و در برابر تروریسم اقتصادی ایستادند، جز با کرامت و احترام نمی توان سخن گفت.

وی با بیان اینکه این درسی برای دولت جدید آمریکا و همه کشورها است تا بدانند چگونه باید با این مردم بزرگ برخورد کرد،اظهار داشت: امروز ما در شرایطی سراغ جشن پیروزی انقلاب اسلامی می رویم که وابستگی ما به نفت از هر زمان دیگری کمتر شده است. مردم ما سختی و درد و رنج کشیدند اما در برابر زورگویی تسلیم نشدند و هیچگاه تسلیم نخواهند شد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: این گزارشی است که من به عنوان یک عضو کادر دیپلماتیک و شما به عنوان همکاران من در حوزه دیپلماسی باید به دنیا مخابره کنیم. امروز روز مخابره کردن این پیام به دنیاست که مردم ایران در برابر احترام، با احترام و در برابر تحریم و فشار با مقاومت جواب می دهند و هر که این مردم را در تاریخ تهدید کرده به زباله دان تاریخ فرستاده شده است.

ظریف با اشاره به اینکه این مردم کماکان بلند قامت ایستاده اند،گفت: این درس و افتخار بزرگی برای من و امثال من است که خدمتگزار این مردم بزرگ باشیم. جشن پیروزی انقلاب را به ریاست محترم جمهوری، مردم ایران و دوستان خود در سراسر جهان تبریک می‌گویم./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید