کد خبر:1038
پ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر استان همدان در طرح اربعین با بیان اینکه طرح از ۱۳ مهر ماه آغاز شده است، گفت: از زمان شروع طرح ارائه خدمات معاونت امداد و نجات هلال احمر تا کنون دو هزار و ۱۷۶ نفر توسط جمعیت هلال احمر استان همدان اسکان گرفته‌اند.

به گزارش روزانه نیوز بهروز کارخانه‌ای درجلسه ستاد اربعین استان همدان، با بیان اینکه از 13 مهر تا کنون طرح ویژه هلال احمر برای اربعین حسینی آغاز شده و متناسب با آن 2هزار و 176 نفر در استان همدان اسکان داده شده‌اند، افزود: برای مرکز پس کرانه همدان که محل انتقال زائران 6 استان گلستان، قم، مازندران، خراسان شمالی و رضوی و مرکزی است هروز 35 نیروی اندادی در قالب 7 تیم به هعمراه 2 آمبولانس آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی با اشاره به آمار حوادث جاده ای استان همدان در طرح ایام اربعین افزود: ۲۶ مورد حادثه به وقوع پیوسته که ۶۸ مصدوم بر جای گذاشته و از این تعداد ۴ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند، و۲۰ نفر از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی از فوت یک نفر در حوادث جاده ای استان همدان خبر داد ودر این زمینه ۲۶ تیم عملیاتی شامل ۸۱ نفر حضور داشته‌اند گفت: ۲۵ مورد اعزام آمبولانس و ۵ مورد خودروی نجات به این حوادث اعزام شده است.

وی در توضیح آمار پایگاه ها و مراکز امدادی جمعیت هلال احمر استان همدان و نیروهای فعال در ایام اربعین حسینی گفت: ۱۲ پایگاه و مرکز امداد جاده ای ثابت به استعداد ۶۰ نفر روز نیرو و یک پایگاه خدمات امداد و نجات کوهستان ثابت به استعداد ۵ نفر روز و یک مرکز کنترل و فرماندهی عملیات با تعداد ۴ نفر روز نیرو در این طرح فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از تیم‌های حاضر در پایانه مریانج اضافه کرد: ۴ تیم کمک های اولیه، ۵ تیم واکنش سریع، ۱۴ تیم اسکان برادران و خواهران، ۵ تیم راهنمایی زائرین، ۵ تیم فرماندهی پشتیبانی و ۲ تیم مستندسازی در این پایانه مستقر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید