کد خبر:2480
پ

به گزارش روزانه نیوز احد ظفری رییس مدیریت بحران سازمان جهاد كشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیشترین خسارت تگرگ و بارش ها مربوط به بخش باغات بوده است اما بخش های دیگر همچون زراعت نیز از این خسارت بی نصیب نمانندن، افزود: 123 و 7 دهم میلیارد تومان به این بخش خسارت وارد شده است .

وی با بیان اینکه درجایگاه دام 23 واحد خسارت دیده اند وتلفات دام 62 راس داشته ایم که 61 راس سبک بودند و یک راس سنگین در اثر صاعقه در شهرستان نهاوند تلف شد، خاطر نشان کرد: براساس گزارش‌های اولیه تلفات دام فقط در شهرستان نهاوند بر اثر صاعقه رخ داده است.

رییس مدیریت بحران سازمان جهاد كشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در بخش زارعی 26 هزار و 568هکتار دچار خسارت شدند ، گفت: بیش از 127 میلیارد تومان خسارت به بخش زراعت وارد شده است

ظفری اضافه کرد: کل خسارت استان بر اساس برآورد توسط شهرستانها انجام شده 232 میلیارد و نیم تومان است به بخش کشاورزی استان همدان وارد شده است.

وی با بیان اینکه از ستوهی که در سال 98 و 99 بیمه شده اند در سطح استان و باغات هزار و 371 هکتار باغات بیمه شده اند، اظهار داشت: بیش از 30 هزار هکتار از راضی زراعی استان همدان در سال زراعی 98 و 99 بیمه شده اند .

رییس مدیریت بحران سازمان جهاد كشاورزی استان همدان گفت: در بین شهرستان های استان همدان شهرستان اسد آباد بیشترین خسارت از لحاظ مبلغ ریالی که بیش از 65 میلیارد تومان اعلام شده و کمترین خسارت شهرستان کبورآهنگ با 376 میلیون تومان بوده است .

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید