کد خبر:709
پ

به گزارش “روزانه نیوز” حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم  ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیر ساخت‌های روستایی گفت: به نظر من بعد از انقلاب اسلامی تفکر و دیدگاه جامعه نسبت به شهر و روستا تغییر کرد.

وی ادامه داد: در میان فاصله و شکاف جامعه  از لحاظ اجتماعی، طبقه بندی بین شهر و روستا بود روستایی بودن توام بود با خود کم بینی و شهر نشینی و شهری بودن مخصوصاً مرکز نشین بودند به عنوان یک افتخار بود.

رئیس جمهور بیان داشت:‌ چنین تفکری در جامعه قبل از انقلاب حاکم بود و در جوامع و مجامع ما گویی شهری بودن بر روستایی بودن از لحاظ فکری علمی و تمدنی برتری داشت، اما پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اصلاحاتی که در ذهن جامعه ما به وجود آورد یکسان بودن مردم روستا نشین و شهر نشین بود و حتی بعد از انقلاب نوعی تقدس هم در روستایی بودن ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت بین دیدگاه شهری و روستایی یک عامل مهاجرتبود، اظهار داشت: طوری فکر می کردند که اگر در شهر باشند جایگاه اجتماعی آنها‌ بلندتر است و اگر در روستا باشد جایگاه اجتماعی پایین تر است.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: امروز ابداً چنین تفکری در جامعه وجود ندارد و تمام مردم ما فکر می کنند شهر و روستا در شمال و جنوب کشور شرق و غرب کشور نه تنها از نظر قانون مساوی هستند بلکه از نظر جایگاه و منزلت اجتماعی هم با هم مساوی هستند و همه ما احساس می کنیم و همه ما احساس می‌کنیم نسبت به روستاها از لحاظ آبادانی و توسعه یک وظیفه ای سنگین را بر دوش داریم.

روحانی افزود: در سابق فاصله بین شهر و روستا زیاد بود یعنی شهر‌نشین‌ها از مراکز آموزشی فراوان و مراکز بهداشتی قابل ملاحظه از نظر فضای کسب و کار و همچنین از رفاه بیشتر برخوردار بودند.

وی ادامه داد: جاده معمولی نه اسفالت یک آرزوی بزرگ بود که روستا به شهر به وسیله یک جاده هموار متصل  شود. در ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته در برخی فصل ها اصلا امکان دسترسی روستاییان به شهرنبود. گاز اصلاً در ذهن مردم نبود و اگر نفت سفید هم می‌رسید یک معجزه بود. در بیشتر روستاها با هیزم بیابان و نفت سفید گرمایش ایجاد می شد سالی یک بار یک پزشکی می‌آمد روستاهای ما کاملاً از شهر جدا بود.

روحانی تصریح کرد: اما انقلاب اسلامی و البته یک مقدار تکنولوژی مسیر را هموار کرده است. الان کل دنیا را می‌گویند دهکده جهانی و کل دنیا یک روستا شده است و همه به هم متصل و نزدیک شده اند شما در این انتخابات ها می بینید مردم وقتی پای صندوق می آیند علائم اولین علامت پیروزی را در انتخابات های سراسری روستاها اعلام می کنند.

منبع : فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید