کد خبر:336
پ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر به خلق هنرهای جدید در ادامه هنر کهن‌مان و حفظ هنرهای بومی و سنتی خودمان و تکامل آن نیندیشیم، ایران را در گذشته تاریخی‌اش دفن کرده‌ایم.

سیدعباس صالحی در سیزدهمین سفر برنامه‌ای خود که به استان هرمزگان رفته است، طی سخنانی گفت: اینکه زیرساخت‌های حوزه فرهنگی و هنری ما کم است، دغدغه‌ای درست و اساسی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سرانه فضای سبز در کشور به ۱۱ متر مربع برای هر نفر رسیده است، سرانه آموزشی ـ با وجود همه کمبودها ـ حدود ۵ متر مربع و سرانه ورزشی از یک متر مربع بیشتر شده است، اما سرانه فضاهای فرهنگی و هنری ما زیر یک متر و در واقع سانتی‌متری است. در حالی که فرهنگ و هنر و ادبیات روح تن ایرانی است و ایران را با آن می‌شناسند.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم سابقه کهن خودمان را در منطقه و جهان تعریف کنیم، با فرهنگ و هنرمان شناخته می‌شویم. با این نماد است که جهان با ما ارتباط برقرار می‌کند و اگر از این نماد انقطاعی پیدا کنیم، به معنای این است که قدرت‌های ارتباطی و مفاهمه و مکالمه‌مان با جهان را از دست داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اگر به خلق هنرهای جدید در ادامه هنر کهن‌مان و حفظ هنرهای بومی و سنتی خودمان و تکامل آن نیندیشیم، ایران را در گذشته تاریخی‌اش دفن کرده‌ایم، گذشته‌ای که می‌تواند به یک میراث فراموش شده تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: در فضای داخل هم برای امید، نشاطف اعتماد به نفس و گسترش روح ابتکار و خلاقیت در نسل جدید به فرهنگ و هنر نیاز داریم.

منبع:فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید