کد خبر:2470
پ

به گزارش روزانه نیوز حسین افشاری افزود: آن دسته از واحدهای صنفی کم‌خطر که فهرست آن‌ها در ادامه اعلام می شود منوط به اینکه صاحبان مشاغل و کارفرمایان به بارگذاری اطلاعات واحد صنفی خود در سایت SALAMAT.GOV.IR و دریافت مجوز فعالیت ورعایت پروتکل بهداشتی ازشنبه ۲۳ فروردین‌ماه می‌توانند نسبت به بازگشایی واحد صنفی و ارائه خدمات به مشتریان اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صاحبان مشاغل گفت: پاساژها براساس مصوبه یادشده همچنان تعطیل بوده وجزء مجموعه‌های پرخطر محسوب می‌شوند وتاپایان فروردین ماه اجازه فعالیت ندارند.

فرماندار همداندر پایان گفت: لازم می دانم از اصناف و بازاریان شریف شهرستان همدان که طی هفته‌های اخیر حداکثرهمکاری خود را نسبت به رعایت موازین بهداشتی و تعطیلی واحدهای پرخطر باهدف کاهش شیوع بیماری کرونا وحفظ سلامت خود وسایر همشهریان ومشتریان معمول داشته‌اند تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: بر اساس این مصوبه صاحبان انبار و سردخانه، ابزار،یراق، پیچ و مهره، قفل و لولا و کلید، چوب و تخته و نئوپان، رستوران و غذای آماده(صرفا بیرون‌بر)، تاسیسات و تهویه مطبوع، لوله و پروفیل، لوازم و ماشین‌آلات اداری، مهندسی، دفتری و لوازم‌التحریر می توانند از فردا فعالیت خود را از سرگیرند.

افشاری اصناف موتور و دوچرخه، ماشین آلات کشاورزی و پمپ آب، چرم، فرش، موکت، کف‌پوش، مصالح ساختمانی، آهن، فولاد، آلومینیوم، پی وی سی، کاغذ و مقوا، نظافت ساختمان، قالیشویی، موادشیمیایی، لوازم خانگی، الکترونیکی و الکتریکی، لوستر، پارکینگ، تعمیر لباس و تعمیر کفش را از جمله دیگر اصنافی برشمرد که مجاز به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: همچنین صنف شیرآلات، لوازم بهداشتی، کاشی، سرامیک و تزئینی ساختمان، قطعات یدکی، پرده، تزئین و دکوراسیون، ملزومات فرهنگی، فروشگاه مواد دخانیات، پارچه، پوشاک، کیف کفش، پاپوش و چرم، کشباف پیراهن دوز و خیاط، خرازی و ملزومات پوشاک، سراجی و ملزومات قنادی، لوازم شکار و تفریح، خشکشوئی و اتوشویی، ناشران، کتابفروشان خدمات چاپ، آتلیه و عکاسی، مبلمان منزل و اداری و کالای خواب نیز می توانند از فردا واحد صنفی خود را بازگشایی کنند.

فرماندار همدان گفت: فعالیت واحدهای صنفی ایمنی و آتش نشانی، دکه‌داران و بوفه، تعمیرگاه خودرو سنگین و سبک و کارواش، عینک، الکترونیکی، بنگاه معاملات مسکن، آسانسور، فروشندگان شیرینی، شکلات، بستنی، آبمیوه و خشکبار، آرایشی و بهداشتی و شوینده، لوازم و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، عطاری، طلا و جواهر، نقره و بلیجات و ساعت، کامپیوتر، تجهیزات الکترونیکی دوربین و حفاظتی، موبایل، دوربین لوازم دیجیتال، بلور، کریستال و ظروف چینی، ظروف و ملزومات پلاستیکی، ظروف آلومینیوم، شیشه و آینه، فروش خودرو سنگین و سواری، گل و گیاه، ورزشی و اسباب بازی، سمسار، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، روزنامه‌ها و فروشندگان صنایع دستی نیز مانعی برای فعالیت ندارد.

افشاری با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صاحبان مشاغل یاد شده خاطرنشان کرد: پاساژها براساس مصوبه یادشده همچنان تعطیل بوده و جزو مجموعه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و تاپایان فروردین ماه اجازه فعالیت ندارند.

شهر همدان دارای ۳۰ هزار واحد صنفی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید