کد خبر:40105
پ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر این استان به منظور اجرای طرح زمستانی به تجهیزات مورد نیاز مجهز شدند.

به گزارش روزانه نیوز، علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ۱۳ پایگاه امداد جاده ای، تیم امداد هوایی، یک تیم آنست (سگ‌های تجسس)، یک تیم واکنش سریع و یک تیم امداد کوهستان با آغاز برودت هوا به حالات آماده باش درآمدند.

او اضافه کرد: همچنین نیرو‌های مستقر و تیم‌های کشیک ۹ شعبه هلال احمر شهرستان‌های توابع استان همدان هم در حالت آماده باش برای رویارویی با برف و سرما هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: با توجه به برودت هوا و احتمال بالای اسکان اضطراری، پتو و اقلام و مواد غذایی خشک در پایگاه‌های امدادی به اندازه کافی تامین شده و هر پایگاه ظرفیت بین ۵۰ تا ۱۰۰ مسافر در راه مانده را دارد.

سنجربگی ادامه داد: همچنین ستاد مدیریت بحران استانداری همدان با متولی حسینیه ها، مساجد و سالن‌های ورزشی نزدیک به مسیر‌های شریانی هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا در صورت افزایش شمار در راه ماندگان، بتوان این افراد را در این محل‌های گرم و ایمن اسکان داد.

او افزود: ۶۰ دستگاه خودروی آمبولانس کمک دار برای تردد در مسیر‌های سخت گذر در پایگاه‌ها مستقر شدند تا در صورت بروز حوادث احتمالی با وجود برف و سرما بتوانند در کمترین زمان در سر صحنه حضور یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ عملیات امداد و نجات توسط یک هزار و ۴۳ نفر نیروی‌های امدادی این جمعیت انجام شده و به بیش از ۶۰ هزار نفر خدمات ارائه شده است.

طرح زمستانی همه ساله از اواسط آذر ماه با مشارکت پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، اداره راهداری، اورژانس، هلال احمر، شهرداری‌ها و مدیریت بحران انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید