کد خبر:43071
پ

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: بانک های عامل اسدآباد در پرداخت تسهیلات اشتغال همکاری و توجه ویژه داشته باشند چراکه کلید اشتغال و تولید به دست بانک‌هاست و برای رونق اشتغال شهرستان به همت بانک‌ها نیاز است.

به گزارش
روزانه نیوز، حسین‌علی شرکائی یکشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: سهمیه تعهد اشتغال سال گذشته شهرستان اسدآباد ۱۱۹۱ نفر بوده که اشتغال ۲۰۸۴ نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده و ۱۱۰ درصد تعهد اشتغال ۱۴۰۱ شهرستان محقق شده است.


وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی که در رابطه با سهمیه تعهد شده خود عقب هستند، باید با تلاش لازم سهمیه خود را در فرصت باقی مانده محقق کنند.


شرکائی در ادامه با تأکید بر در اولویت بودن طرح های عمرانی سفر ریاست جمهوری گفت: باید طرح های سفر ریاست جمهوری به لحاظ اثرگذار بودن در تولید و اشتغال مربوط به شهرستان در اولویت باشند و بانک ها توجه ویژه‌ای به این طرح‌های اثرگذار در پرداخت تسهیلات داشته باشند تا هر چه سریع تر این طرح ها اجرایی و عملیاتی شوند.


وی همچنین گفت: سال گذشته ۹ جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان برگزار شد که دارای ۵۹ مصوبه بوده و از این تعداد، ۵۵ مصوبه اجرایی و چهار مصوبه در دست اجراست.


شرکائی در ادامه یادآور شد: دستگاه های صمت، دانشکده علوم پزشکی، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، ارشاد، بهزیستی و جهادکشاورزی دارای ۶۳ مورد سهمیه طرح کارورزی و طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایی هستند که باید نسبت به تحقق تعهد و سهمیه خود تا ۱۵ اسفندماه سال گذشته اقدام می‌کردند که لازم است گزارش آن را دستگاه های فوق ارائه دهند.


وی با تأکید بر اینکه تعامل مسئولان و بانک ها به منظور جذب و پرداخت تسهیلات بانکی مؤثر است، مطرح کرد: دستگاه های اجرایی همواره باید نسبت به حمایت از سرمایه گذاران با تسهیل قانون و مقررات بانکی، کاهش بروکراسی اداری، رفع موانع قانونی و تسهیل در صدور مجوزها به عنوان نمایندگان دولت توجه ویژه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید