کد خبر:43059
پ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه بر اساس قانون جمعیت می‌توان در بخش‌های مختلف پشتوانه و تسهیلات به مادران و خانواده‌ها ارائه کرد، گفت: امروز ما در برابر جامعه و نسل آینده مسئول هستیم و به همین دلیل باید در زمینه ازدواج و فرزندآوری پیش‌گام باشیم.

به گزارش روزانه نیوز، فاطمه ستاری نوید صبح یکشنبه در ستاد جوانی جمعیت نهاوند که با ریاست فرماندار و با حضورمعاون سیاسی امنیتی و اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با کمک همه مردم، خیران و پشتیبانی دولت در زمینه اقتصاد و قانون، شاهد رشد کمی و کیفی جمعیت باشیم و در حمایت از مادران، فرزندآوری و تحکیم خانواده گام کوچکی را برداریم.


وی یکی از مولفه‌های مهم در قدرت کشور را جوانی جمعیت عنوان کرد و افزود: عامل و مؤلفه اصلی قدرت کشور ما در مسئله‌ای نهاده شده که متأسفانه در دوره‌ای دچار کم‌توجهی شد.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، تصریح کرد: میزان منابع، مساحت کشور، توانمندی‌های علمی و اقتصادی همه از مولفه‌های تأثیرگذار در قدرت کشورهاست اما مادامی که جمعیت جوان و نیروی انسانی کارآمدی برای بهره‌برداری از این مؤلفه‌ها وجود نداشته باشد عملاً قدرت کشور روبه‌زوال خواهد رفت.


این مقام مسئول با بیان اینکه تنها جمعیت جوان کشور است که می‌تواند از علم برای بهبود اقتصاد و از منابع برای رفاه مردم استفاده کند، اظهار داشت: سرمایه عظیم انسانی با درنظرگرفتن کمیت و کیفیت می‌تواند مانع ضررهای مهم آینده هر کشور شود.


ستاری نوید با تأکید بر نقش زنان در جوانی جمعیت و رشد جمعیت، گفت: نقش زنان و اهمیت بانوان برای نهادینه‌کردن ضرورت تشکیل خانواده و پایداری خانواده بسیار تأثیرگذار و مهم است.


وی با اشاره به اینکه اگرچه شرایط اقتصادی در فرزندآوری مؤثر است؛ اما نباید از تأثیر عوامل دیگر غافل شد، اظهار کرد: احیای فرهنگ ایثار، فرهنگ حیات‌بخشی، فرهنگ بقا و علاقه به ادامه نسل می‌تواند از عواملی باشد که خانواده را به فرزندآوری تشویق کند.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، ادامه داد: افزایش فردگرایی، منفعت‌اندیشی، رفاه‌طلبی و دوری از مواجهه با شرایط سخت و مشکلات از دیگر عوامل کاهش فرزندآوری در کشور است.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع کنند

در ادامه ضرغام احمدوند با اشاره به تصویب و اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، اظهار داشت: مفاد این قانون ۶۰ صفحه‌ است؛ لذا انتظار داریم در سطح شهرستان همه مدیران و متولیان برای فهم بهتر و بیشتر آن و همچنین تسهیل در امورات مردم مطالعه آن را در دستور کار قرار دهند.


وی یکی از مباحث مهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را موضوع «فرزندآوری» باتوجه‌به روند پیری جمعیت کشور و خطر ناشی از آن دانست و افزود: موضوع مهم فرزندآوری و فرزندپروری که برای آینده کشور بسیار حیاتی است در این قانون باید موردتوجه همه دستگاه‌ها و متولیان امور قرار گیرد و فقط به حرف و مطرح‌کردن بحث ختم نشود چرا که باید راهکارهای انگیزشی، امتیاز و مزایای فرزندآوری ارائه شود تا به نتیجه برسیم.


فرماندار نهاوند، خاطرنشان کرد: امروز بانک‌های شهرستان در این زمینه نقش محوری در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دارند؛ لذا انتظار داریم همچنان که در قانون آمده و وظیفه ذاتی این عزیزان است در بخش بانکی تسهیلگر امور مردم باشند و تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را دراسرع‌وقت پرداخت کنند.


وی در پایان با اشاره به اینکه ریاست محترم جمهور و استاندار محترم همدان نگاه ویژه‌ای به حوزه جوانان و جمعیت دارند، گفت: اگر امروز بتوانیم با برنامه‌ریزی مدون در این زمینه‌ها قدم برداریم قطع به‌یقین آینده بهتر و پربارتری را شاهد خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید