کد خبر:43209
پ

مدیر امور عشایر استان همدان گفت: با مساعدت استاندار مبلغ 30 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از محل تبصره 16 به عشایر استان اختصاص پیدا کرد که به محض راه اندازی سامانه عشایر متقاضی معرفی خواهند شد .

به گزارش روزانه نیوز، جعفر کاویانی دلشاد با بیان کرد: در راستای اعطای تسهیلات به منظور پرواربندی دام سبک عشایر ، اداره امور عشایری این استان اقدام به توزیع مبلغ 57,100 میلیون ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی کرد.

وی ادامه داد: این تسهیلات از محل بند ب ماده 52 بین عشایر تحت پوشش به منظور حمایت و افزایش از زنجیره تولید گوشت قرمز و همچنین حمایت از بنیان اقتصادی خانوارهای عشایر است.

مدیر امور عشایر استان همدان اعلام کرد: بیشترین میزان جذب به ترتیب مربوط به شهرستانهای همدان با مبلغ 28,500 میلیون ریال ، نهاوند 11,000میلیون ریال و تویسرکان 5,850 میلیون ریال است.

کاویانی خاطر نشان کرد: معرفی به بانک و اخذ تسهیلات توسط عشایر در بازه زمانی سه ماهه از ابتدای دی ماه سال 1401 تا پایان سال صورت گرفته و از این تسهیلات تعداد 180خانوار عشایر بهره مند شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای میزهای صنایع گردشگری گیاهان دارویی و زنجیره تولید گوشت قرمز اقدام لازم برای شناسایی سرخوشه ها و خوشه ها انجام پذیرفته و تشکلهای عشایری می بایست ضمن عقد قرارداد با عشایر، آنها را به اداره امور عشایر استان یا شهرستان معرفی کنند تا اداره نیز متقاضیان را جهت دریافت تسهیلات از محل بند ب تبصره 16به اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی معرفی کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید