کد خبر:43212
پ
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: تردد و توقف کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین در کوچه‌ها ممنوع است.

به گزارش روزانه نیوز، سرهنگ فرخ جمالی با بیان اینکه تردد و توقف کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین در سطح شهر ممنوع است مگر با مجوز باشد، افزود: برای ساخت وساز‌های سطح شهر نیز فعالیت میکسر‌ها و خودرو‌های تزریق سیمان، کامیون‌های حمل مصالح یا تریلی‌هایی که بار‌های سنگین و حجیم دارند، باید دارای مجوز باشند.

او با بیان اینکه در حال حاضر تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین دارای مجوز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ است، تاکید کرد: در صورت تردد در خارج از این ساعات حتی اگر این خودرو‌ها دارای مجوز باشند، ضمن جریمه، نمره منفی برای راننده اعمال می‌شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: مبالغ جریمه عبور ممنوع ۹۰ هزار تومان با هشت نمره منفی است به طوریکه اگر نمره منفی به عدد ۳۰ برسد گواهینامه توقیف می‌شود که از این موارد در همدان زیاد داشته ایم.

جمالی تصریح کرد: اگر نمره منفی از عدد ۳۰ عبور کند، در سیستم عدم اعتبار گواهینامه درج می‌شود و هر چند ممکن است گواهینامه در دست راننده باشد، اما در واقع اعتبار ندارد.

او با بیان اینکه تنها برای ساعات خاص اعلام شده مجوز تردد صادر می‌شود، تاکید کرد: تردد و توقف کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین داخل کوچه‌ها ممنوع است به طوریکه رانندگان حق ندارند این نوع ماشین‌ها را داخل کوچه ببرند و برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند.

اوبا بیان اینکه در بسیاری از موارد در اوج ترافیک کامیون‌ها و به ویژه میکسر‌ها مشکل‌ساز هستند، افزود: در سازوکار جدید اگر خودرویی سه مرتبه جریمه شود، در سیستم برای راننده احضار و توجیه می‌خورد و اگر پس از توجیه نیز مجدداً این موضوع تکرار شود، خودرو توقیف و پرونده ایجاد مزاحمت وی به دادگاه ارسال می‌شود.

تعدادی از شهروندان منطقه خضر شهر همدان به علت توقف ماشین‌های سنگین در کوچه‌ها و حتی تردد با بار این وسایل نقلیه، ایجاد مزاحمت و سروصدا و حتی آسیب به سیستم جمع آوری فاضلاب شهر گلایه داشتند. متأسفانه میزان تردد ماشین‌های سنگین در شهر نیز به شدت افزایش یافته که می‌طلبد تدابیری برای جلوگیری از این موضوع اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید