کد خبر:51386
پ



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین 1403 خبر داد.


به گزارش روزانه نیوز، مهرداد آهکی ضمن اعلام این خبر به بیان گزارش وضعیت تردد براساس سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند پرداخت.


آهکی با اشاره به تعداد سامانه های حمل و نقل هوشمند موجود در استان گفت: تعداد دستگاه‌های ترددشمار 80 محور، دوربین‌های ثبت تخلف سرعت 98 ایستگاه موجود و 79 ایستگاه فعال (آنلاین )، توزین در حال حرکت 4 دستگاه موجود و 3 دستگاه فعال، دوربین‌های نظارت تصویری 29 ایستگاه، تابلوهای پیام متغیر خبری( vms) 6دستگاه و ردیاب‌های جغرافیایی ماشین‌آلات راهداری (GPS) 365 دستگاه است.


آهکی در ادامه به بیان مقایسه تردد ماهانه بین استانی (مجموع تردد ورودی به استان و خروجی از استان) اشاره کرد و افزود: بیش از چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در فروردین 1403 بوده است که 25 % افزایش نسبت به ماه گذشته 1402 و 5 % افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشته است.


وی همچنین آمار روند روزانه تردد بین استانی فروردین ماه را بیان کرد و گفت: متوسط تردد بین استانی روزانه فروردین سال جاری 138 هزار و 145 وسیله نقلیه بوده است.


آهکی افزود: بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز 24 فروردین 175 هزار و 162 وسیله نقلیه و درصد وسایل نقلیه سنگین 14 درصد بوده است.


وی در ادامه به بیان وضعیت انباشت و تخلیه (تفاضل خودروهای ورودی و خروجی به اضافه انباشت/تخلیه روز قبل) وسایل نقلیه فروردین‌ ماه پرداخت و گفت: بیشینه تخلیه وسایل نقلیه از استان در ماه فروردین در روز 19 فروردین به میزان منفی 43 هزار و 564 وسیله نقلیه بوده است.


آهکی گفت: در خصوص محورهای دارای بیشترین تردد در فروردین ماه هم باید گفت که سه راهی بهار -همدان (مهدی آباد) با متوسط تردد روزانه 40 هزار و 740 بیشترین تردد را داشته است.


وی ادامه داد: محور همدان – سه‌راهی بهار (مهدی آباد)، همدان – کوریجان، کوریجان – همدان و آزادراه همدان – ساوه (چپقلو) از دیگر محورهای پرتردد استان بوده‌اند.


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان همدان افزود:‌ سه‌راهی بهار – همدان(مهدی آباد)، همدان – کوریجان، همدان – سه‌راهی بهار (مهدی آباد)، قروه – صالح آباد و کوریجان – همدان از محورهای دارای بدترین سطح سرویس بوده‌اند.


آهکی همچنین به بیان مقایسه تردد محورهای استان در فروردین امسال با سال گذشته اشاره کرد و گفت: در اکثریت محورهای دارای بیشترین تردد استان شاهد افزایش تردد نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.


وی افزود: در خصوص سهم مبدا تردد پلاک‌های مشاهده شده در استان در فروردین ماه سال جاری نیز باید گفت که براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ابتدای فروردین ماه یک میلیون و 330 هزار پلاک خودرو یکتا در محورهای‌برون شهری استان رویت شده است.


آهکی با بیان اینکه از این پلاک‌ها یک میلیون و 216 هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است، ادامه داد: ترکیب مبدا استانی این پلاک‌ها نیز به این صورت است که 32 درصد مربوط به استان همدان، 31 درصد مربوط به استان تهران، هشت درصد کرمانشاه، چهار درصد کردستان و مابقی مربوط به لرستان، البرز،‌ مرکزی، قم، اصفهان و سایر استان‌ها بوده است.
وی افزود: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر‌اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در بازه فروردین ماه در روزهای چهار و ششم فروردین و معادل 51 درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.


آهکی ادامه داد: از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1 درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان کاهش داشته است.


مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان همچنین به سهم ماندگاری وسایل نقلیه در استان در فروردین ماه سال جاری پرداخت و گفت: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان‌دهنده آن است که در ماه فرروردین تقریبا 167 هزار وسیله نقلیه، معادل 20 درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده، دراستان بین 1 تا 4 روز در استان اقامت داشتند.


مهرداد آهکی همچنین به مقاصد وسایل نقلیه در کشور در فروردین ماه اشاره کرد و افزود: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان یک میلیون و 196 هزار وسیله نقلیه از استان همدان در سایر استان‌ها مشاهده شده است و استان‌های مرکزی، تهران و قم بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید