کد خبر:36071
پ

هشت کارگاه آموزشی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با هدف افزایش بهره وری آموزشی برگزار می شود.

به گزارش روزانه نیوز ،مسئول انجمن هنر‌های نمایشی استان همدان گفت: هنرجویان و هنرمندان برای ارتقای سطح به این آموزش‌ها نیاز مبرم دارند و بهتر است که به تناسب سن در کارگاه‌ها شرکت کنند.

کیانوش بهروزپور افزود: ظرفیت کارگاه‌ها ۱۰ تا ۲۰ نفر در نظر گرفته شده است و فراخوان ثبت نام هشت کارگاه از ۲۶ خردادماه منتشر شده است و علاقه مندان می‌توانند به دفتر انجمن هنر‌های نمایشی مراجعه یا از طریق شماره ۳۸۳۸۵۸۰۱ اقدام به ثبت نام کنند.

او افزود: کارگاه «اثربخشی نمایش بر شکل‌گیری رفتار در کودکان» با حضور “علی پورطبیب”، ویژه مؤلفین و تولیدکنندگان تئاتر کودکان و نوجوانان در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

بهروزپور گفت: کارگاه «کارگردانی تئاتر» با حضور “محمد عاقبتی” ویژه هنرمندان و کنشگران تئاتری است که حداقل سه سال تجربه حرفه‌ای در زمینه تئاتر برای مخاطبان جوان را داشته باشند.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان همدان افزود: ۲ کارگاه «ساخت ماسک‌های مقوایی» ویژه هنرمندان و کارگاه «ساخت ماسک» ویژه کودکان بالای هفت سال، توسط ۲ هنرمند ایتالیایی، “دیانا کوستا” و “پابلو دوران”، در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تدارک دیده شده است.

بهروزپورمی گوید: برگزاری کارگاه آموزشی «تکنیک‌های کتاب‌های پاپ آپ» توسط “ابراهیم شاکری” ویژه نوجوانان و جوانان و سه کارگاه قصه‌گویی و روایت‌گری با عنوان کارگاه «بیا و بشنو» (افسانه‌ی ماه پیشونی)، «قصه‌ی شاهان» (افسانه‌های می‌داس و انگشتان جادویی) و «بارانه و چمچمه خاتون» (روایت تیشتر نگهبان آب و اپوش دیو خشکسالی)، با حضور “بهارک بابک” ویژه کودکان هشت تا ۱۱ سال در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پیش بینی شده است.

بیست و هفتمین دوره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می‌شود، ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه‌های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید