کد خبر:50095
پ

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان از صدور ۱۱هزار ۹۰۰ مجوز کسب و کار در شهر همدان خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، اسدالله ربانی‌مهر اظهار داشت: اشتغال خانگی و کسب و کارهای کوچک با ۳ میلیون نفر اشتغالزایی حدود ۲۰ درصد درآمد کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی علاوه براینکه در حوزه تولید و اشتعالزایی تاثیر دارد، افزود: در حوزه توانمندسازی بانوان و کمک به اقتصادخانواده بسیار موثر است و یک خانم فعال در این حوزه علاوه بر اینکه به اشتغال خانواده کمک می‌کند در کنار آن به امر خانه داری نیز مشغول است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان خاطر نشان کرد: امروزه نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای دنیا توجه به کسب وکارهای کوچک و مشاغل خانگی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای قراردارد.

ربانی مهر افزود: در شهر همدان در یکسال اخیر اقدامات خوبی در جهت توسعه مشاغل خانگی انجام شده است، از بازدیدها و همایش‌های تخصصی تا پیگیری تسهیلات در کنار حمایت و همکاری خوب مدیران استان و شهرستان و از همه مهم‌تر اقدام خوب دولت مبنی بر راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها که اقدام خوبی در جهت تسهیل در امور بود.

وی ادامه داد: نتیجه آن استقبال از طرح‌های اشتعالزایی و دریافت چند برابری مجوزها و راه اندازی کسب وکارها در نقاط مختلف شهر در بیش از ۳۲۰ رشته مختلف بودیم که این موفقیت، نویدبخش یک حرکت خوب و برنامه محور در جهت توسعه کسب و کارها بود و می تواند به توسعه و اشتغالزایی همدان کمک کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده در همدان گفت: بازدیدهای هفتگی و میدانی از کسب و کارها و مشاغل خانگی،برگزاری همایش‌های تخصصی در مناطق مختلف شهر همدان با حضور کارشناسان، جلسه با بانک‌ها و ادارات مرتبط با مشاغل خانگی از تهیه مجوز تا تسهیلات بود.


ربانی مهر با اشاره تقدیر از کسب وکارها و مشاغل فعال خانگی در جلسات مختلف، گفت: اجرای تعهد ۱۰۶ درصدی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و معرفی دوبرابر ظرفیت طرح به بانک‌ها و برگزاری منظم جلسات کارگروه اشتغال و شورای مهارت شهرستان همدان از دیگر اقدامات بود.


وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های فروش محصولات با همکاری خوب شهرداری همدان و فرهنگسرای کسب وکار در ایام مختلف سال، تصریح کرد: صدور ۱۱هزار ۹۰۰ مجوز کسب وکار در شهرهمدان با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به گذشته، که ۲۱ هزار نفر متقاضی بود و بقیه در صف انتظار و تکمیل مدارک هستند.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان تاکید کرد: این اقدامات در یک فضای تعاملی با همکاری فرمانداری همدان، بانک‌ها، شهرداری و شورای شهر، ادارات کار و رفاه اجتماعی، فنی وحرفه‌ای، سازمان صمت، میراث فرهنگی شهرستان همدان و نمایشگاه بین‌المللی همدان انجام شده است .

ربانی مهر یادآور شد: بی‌شک علیرغم بعضی محدودیت‌های بانکی این اقدامات و فعالیت‌ها می‌تواند کمک بزرگی به توسعه مشاغل خانگی و در نهایت رونق تولید و توسعه اقتصادی باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید