کد خبر:43054
پ

فرماندار شهرستان تویسرکان اعلام کرد: ۱۵ پروژه بزرگ اقتصادی در دستور کار داریم.

به گزارش روزانه نیوز، حسین افشاری در شورای اداری شهرستان اظهار داشت: سال گذشته شهرستان تویسرکان با تمام فراز و نشیب‌ها در عرصه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری ، مسائل فرهنگی، اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان موفقی بود.

به گفته وی، اولویت های سال جدید با عنایت به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مهار تورم و رشد تولید، طبیعتاً اولویت اصلی کشور باید به همین سمت و سو و تحقق شعار سال برود.


فرماندار تویسرکان با بیان اینکه گرانی بیشترین رنج و زحمت را برای مردم ایجاد کرده است، ادامه داد: سر سلسله مشکلات جامعه گرانی است که همه آن را حس می کنند که باید به این سمت و سو پیش برویم که رشد گرانی متوقف یا کم کنیم.


افشاری یادآور شد: از سال ۱۳۵۰ همیشه تورم دو رقمی را در کشور داشته ایم که نشان می دهد ساختار اقتصادی ایرادات فراوانی دارد ولی مهار تورم نباید موجب رکود تولید و افزایش بیکاری شود.


وی اذعان داشت: جمع بین رشد تولید و مهار تورم باید در شهرستان اتفاق بیفتد که راهکار آسان در این راستا جذب سرمایه موجود در جامعه و هدایت آن به سمت تولید است، این مهم در شهرستان از سال گذشته شروع شده و امسال باید آن را تسریع دهیم.


فرماندار تویسرکان تویسرکان با اشاره به اینکه سال گذشته در یک روز با حضور استاندار ۴۲۶ میلیارد تومان طرح اقتصادی در شهرستان افتتاح شد، گفت: پروژه های بزرگ اقتصادی در تویسرکان خود را نشان داد.

افشاری ادامه داد: همزمان با سرمایه گذار عربستانی با یک سرمایه گذاری هندی نیز در راستای تولیدات سلامت محور مذاکره می کنیم.


وی با بیان اینکه مدیران شهرستان در راستای تحقق شعار سال، راه را برای سرمایه گذار هموار کنند، افزود: باید طرح های تولیدی نیمه کاره را به تولید برسانیم و همچنین در راستای جذب سرمایه گذاران به شهرستان تلاش کنیم.


وی یادآور شد: سهم شهرستان از سفر ریاست جمهوری بسیار بالا بوده و ۸۳ پروژه با ۱۲۷۰ میلیارد تومان پروژه داشته ایم که باید امسال آنها را به بهره برداری برسانیم.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ سال تکمیل و اجرای پروژه های سفر است عمده پروژه ها نیمه کاره هستند که باید به سرانجام برسند، گفت: بحث مسکن که بیش از ۶۰ درصد درآمد خانوار را در بر می گیرد، بسیار خائز اهمیت است که طرح نهضت ملی فرصت خوبی است، دولت زمین را رایگان می دهد و ساخت مسکن سهم آورده متقاضی است.


افشاری با بیان اینکه شهرستان تویسرکان در بحث خود مالکی با ۱۲۴ واحد معرفی شده به بانک رتبه اول استان را دارد، اضافه کرد: گروه ساخت نیز که سهم اول را دادند تکلیف قانونی داریم آن را به نتیجه برسانیم.


فرماندار تویسرکان اعلام کرد: بیشتر زمین های تویسرکان یا باغ و یا رودخانه است که تغییر به مسکونی سخت است ولی ۵۲ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده که ۱۵ هکتار آن برای افرادی که فرم ج آنها سبز شده بارگذاری شده است.


افشاری گفت: جهت مقاوم سازی مسکن روستایی و بهسازی روستایی منابع خوبی پیگیری شده جلسات زیادی با مدیران ارشد ملی و استانی داشتیم ، روستاها باید برای زندگی مناسب کنیم تا مردم در روستاها بمانند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید