کد خبر:47470
پ

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدرسه‌سازی نماد تمدن است و بزرگترین رکن مدرسه سازی، خیرین هستند.

به گزارش روزانه نیوز، حمیدرضا خان‌محمدی، پنجشنبه ۱۳ مهرماه در گردهمایی روسای محترم مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور که در شهر همدان برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه‌سازی نماد تمدن است. برای هر کاری نیازمند ساخت فرهنگ هستیم و فرهنگ در مدرسه ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: استان همدان بسیار با قوام و قدرت است و تمدن جهان از این شهر صورت گرفته است بنابراین گردهمایی روسای محترم مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در همدان را به فال نیک می‌گیریم. قدمت همدان به بلندی الوند است و خیرین استان همدان در سایر نقاط کشور نیز موثر هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بزرگترین رکن مدرسه سازی، خیرین هستند. ما باید مانع‌زدایی کنیم تا کارها پیش‌برود. امیدواریم با ریل‌گذاری انجام شده تا پنج سال اینده فقط بر روی کیفیت بحث کنیم و مشکل کمی نداشته باشیم. ۱۰۴ هزار کلاس نیاز به مقاوم سازی دارد و امیدواریم تا پایان هفتم توسعه مدارس به ساماندهی برسد

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت ورود به موضوعات نوین و تحول آفرینی، مطرح کرد: ساخت هنرستان زعفران در شهر زاوه تصویب شده و قرار است از صفر تا صد و تجارت زعفران در این هنرستان، انجام شود.

در ادامه سفر خان‌محمدی دو مدرسه خیر ساز دکتر محمد انوری و زنده یاد احمد ترکمان افتتاح شد

مدرسه خیری دکتر محمد انواری همدانی افتتاح شد

گفتنی است، مدرسه دکتر انوری ۲هزار ۲۸۵ متر مربع دارد و طول دیوارکشی آن ۱۰۰ متر است. ۲هزار۵۰۰ متر محوطه‌سازی شده و ۲۴ کلاس در دو طبقه دارد. سالن چند منظوره، آزمایشگاه و نماز خانه در این مدرسه ساخته شده است.

۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده که شش میلیارد آن توسط خیر دکتر حسین انواری همدانی پرداخت و این مدرسه به نام عموی بزرگوار این خیر، نام‌گذاری شده‌است.

مدرسه مشارکتی زنده‌ یاد احمد ترکمان افتتاح شد

مدرسه زیاد یاد ترکمان ۱هزار ۶۰۰ متر مربع دارد و طول دیوارکشی آن ۱۰۰ متر است. در این مدرسه چهار هزار متر محوطه‌سازی شده و ۲۰ کلاس در دو طبقه دارد.

۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده که هشتصد میلیون تومان در سال ۹۷ معادل پنج میلیارد در سال ۱۴۰۲ توسط خیر مرحوم بانو عذری موسی‌پور پرداخت و این مدرسه به نام همسرشان زنده‌یاد احمد ترکمان نام‌گذاری شده‌است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید