کد خبر:39398
پ

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به فعالیت ۲۱ واحد کاریابی غیر دولتی در این استان گفت: سالانه حدود ۶ هزار کارجو به این مراکز مراجعه می‌کنند.

به گزارش روزانه نیوز ،اسماعیل قهرمانی با بیان اینکه بیشترین تعداد دفاتر کاریابی با 11 مورد، مربوط به شهرستان همدان است، اظهار داشت: غیر از فامنین و درگزین، این دفاتر در همه شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر کاریابی پل ارتباطی بین کارفرما و کارجو هستند، تصریح کرد: این مراکز فرصت‌های شغلی را از کارفرما می‌گیرند و در اختیار کارجو قرار می‌دهند.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه فعالیت دفاتر کاریابی به رفع بیکاری و اشتغالزایی در استان کمک می‌کند، گفت: از نظر قانونی، فقط مراکز کاریابی اجازه معرفی نیرو به کارفرمایان را دارند.

قهرمانی با اشاره به اینکه البته کارفرما می‌تواند از طریق اعلام در نیازمندی‌ها یا راه‌های دیگر، نیروی مورد نظر خود را جذب کند، تصریح کرد: اما تعاملات دفاتر کاریابی با کارفرمایان استان خوب است و این موضوع سبب شده فرصت‌های شغلی را به این مراکز معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین مراجعه‌کنندگان به دفاتر کاریابی، آقایان هستند، ابراز کرد: میانگین سنی کارجویان‌ بین 20 تا 34 سال است.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در همه رشته‌ها درخواست شغلی داریم، اظهار داشت: اما بیشترین فرصت‌های شغلی استان که کارفرمایان معرفی می‌کنند، مربوط به بخش‌های خدماتی، صنعتی و کشاورزی است.

قهرمانی با اشاره به اینکه استقبال از کاریابی‌ها خوب است و سالانه حدود 6 هزار کارجو به این مراکز مراجعه می‌کنند، گفت: اما با این حال بسیاری مردم از وجود و نحوه فعالیت دفاتر کاریابی بی‌اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام کارجویان در دفاتر کاریابی برای هر نفر 65 هزار تومان است، تصریح کرد: پس از ثبت نام در این واحدها، اطلاعات کارجو ثبت می‌شود و فرصت‌های شغلی متناسب با نوع رشته و مهارت افراد، به آن‌ها معرفی می‌شود.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: در صورتی که کارجو شغل معرفی شده را نپذیرد، در روزهای بعد، فرصت‌های شغلی دیگری معرفی می‌شود.

قهرمانی با تاکید بر اینکه در استان ما فرصت‌های شغلی نسبت به نیروی کار زیاد تر است، گفت: بسیاری از آنجا که بسیاری از کارجویان تحصیلکرده هستند، بنابراین هر شغلی را قبول نمی‌کنند.

وی گفت: در صورتی که کارجو از طریق دفاتر کاریابی به کارفرما معرفی و مشغول به کار شود، در ازای یک سال کار کردن، 50 درصد حداقل دستمزد فرد به صورت اقساطی یا نقدی به واحد کاریابی تعلق می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید