کد خبر:51475
پ

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: اجرای اولین «جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی» در استان، کاهش سه درصدی از میزان مصرف را به دنبال داشته و این برنامه ما را به این مهم امیدوار کرد که سال آینده این طرح را در گسترد‌گی بیشتری اجرا کنیم.

مجید الهیاری در اولین «جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی» استان همدان که در سالن شهید آوینی برگزار شد، با اشاره به ناترازی تولید انرژی گاز و مصرف آن گفت: باتوجه به این ناترازی در تولید و مصرف، شرکت ملی گاز سال‌هاست که در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز فعالیت می کند، که جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز استان همدان هم برای اولین بار در زمان پیک بالای مصرف گاز طبیعی برگزار شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در اوج مصرف گاز طبیعی در سطح کشور۸۷۰ میلیون مترمکعب به صورت روزانه مصرف داشته‌ایم، افزود: سهم‌ استان همدان از این میزان مصرف حدود ۲۵ میلیون مترمکعب در روز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور، هزار و ۲۷۰ شهر و ۳۹ هزار و ۸۰۰ روستا، ۱۵۲ هزار صنعت تولیدی و ۴۰۰ نیروگاه از انرژی گاز مصرف می‌کنند، تصریح کرد: از یک سو افزایش مشترکان گاز و ارائه خدمات گازرسانی به آنان مایه افتخار است و از سوی دیگر نگرانی داشتیم که مبادا با مشکل کمبود این انرژی مواجه‌ شویم، بنابراین نیاز به فرهنگسازی مصرف بهینه بیش از پیش محسوس است.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنوره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز در استان همدان، گفت: همکاران ما در شرکت گاز با همکاری آموزش و پرورش وظیفه خود دانستند که با استفاده از ظرفیت مدارس و معلمان، فرهنگسازی اصلاح الگوی مصرف را بین دانش‌آموزان اجرا کنند.

الهیاری با اشاره به اینکه در جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی حدود پنج هزار دانش‌آموز جامعه هدف ما بودند، اذعان‌کرد: این جشنواره در زمان پیک مصرف بالای انرژی گاز طبیعی در بخش خانگی یعنی بهمن‌ماه اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این جشنواره خوشبختانه سه درصدی از میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی کاهش یافته است و ما را به این مهم امیدوار کرد که این طرح را در گسترد‌گی بیشتری اجرا کنیم.

رئیس واحد روابط عمومی شرکت گاز استان همدان:
209 معلم و دانش‌آموز منتخب «جشنواره همیاران گاز» شدند

رئیس واحد روابط عمومی شرکت گاز استان همدان گفت: 200 دانش‌آموز و ۹ معلم به عنوان منتخبان «جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی استان همدان» انتخاب و تجلیل شدند.

سعید باقری در اولین «جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی استان همدان» با حضور مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت گاز استان همدان و مدیرانی از وزرات نفت، شرکت گاز استان کردستان و منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، معلمان، مدیران مدارس، دانش‌آموزان و والدین آنان در سالن مجتمع شهید آوینی برگزار شده بود، گفت: برگزاری جشنواره همیاران گاز در استان همدان برای نخستین بار در سطح کشور انجام شد که این اقدام با همکاری خوب معلمان، مدیران و دانش‌آموزان در ۱۰ مدرسه شهر رقم خورد.


وی با اشاره به نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز به عنوان یک نعمت بزرگ، افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده، در صورت عدم استفاده درست و بهینه از گاز طبیعی، ممکن است در آینده نزدیک با کمبود این انرژی با ارزش مواجه باشیم بنابراین می‌طلبد از این نعمت درست مصرف کنیم.
رئیس واحد روابط عمومی شرکت گاز استان همدان با اشاره به تولید محتوای حوزه مصرف بهینه گاز در قالب کاردستی، روزنامه‎دیواری، فیلم، نقاشی و انشاء، گفت: تولیدات دانش‌آموزان در قالب‌های مختلف نشان می‌دهد تلاش معلمان برای توجیه آنان در راستای مصرف بهینه انرژی گاز طبیعی موفقیت‌آمیز بوده است، امیدواریم روند صرفه‌جویی در منازل آنان اجرایی شود.

در هفته بزرگداشت مقام معلم؛
منتخبان اولین «جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی استان همدان» تجلیل شدند

در هفته بزرگداشت مقام معلم، با پایان یافتن کار اولین «جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی استان همدان»، معلمان و دانش‌آموزان منتخب تقدیر شدند.

همزما‌ن با روز بزرگداشت مقام شامخ معلم اولین «جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی استان همدان» که در بهمن‌ماه سال گذشته و با همکاری دلسوزانه معلمان ۱۰ مدرسه شهر همدان برگزار شده بود، در اردیبهشت‌ماه به فعالیت خود پایان داد.

در این جشنواره که با حضور مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت گاز استان همدان و مدیرانی از وزرات نفت، شرکت گاز استان کردستان و منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، معلمان، مدیران مدارس،دانش‌آموزان و والدین آنان در سالن مجتمع شهید آوینی برگزار شده بود، ۲۰۰ دانش‌آموز و ۹ معلم منتخب این جشنواره شدند.
در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از آثار تولیدی دانش‌آموزان به تعداد بیش از هزار و ۲۰۰ اثر از ۱۰ مدرسه شهر همدان در قالب کاردستی، روزنامه‌نگاری، انشا و نقاشی برپا شده بود.
انتهای خبر/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید