کد خبر:43081
پ

استاندار همدان اعلام کرد: ۱۰۷ هزار واحد مسکن روستایی بازسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در‌ جلسه با مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: وام مسکن مورد تأکید جدی قرار خواهد گرفت تا بتوان طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در گام اول ۸ هزار و سپس ۱۱ هزار مسکن را تأمین کنیم.

به گفته وی، از ظرفیت بنیاد مسکن در راستای توانمندسازی محلات که مورد تأکید مقام معظم رهبری است استفاده شود.

استاندار همدان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، رفع مسایل و مشکلات جامعه که پیش از انقلاب دچار استضعاف مادی و فرهنگی بود، در دستور کار جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت، افزود: یکی از بنیان‌ها و بنیادهای خیری که حضرت امام خمینی(ره) گذاشتند، ساخت مسکن برای محرومان و مستضعفان بوده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یک نهاد بسیار چالاک، پُر کار، اعتقادی و جهادی است و در هر کجا که ورود کرده منشاء خدمات و اثرات بوده است، گفت: در حوزه بنیاد مسکن شاهد تلاش و پویایی در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود انجام شود تا مردم در مواقع بحرانی دچار آسیب نشوند.

استاندار همدان گفت: طبق هدفگذاری که در نظر گرفته شده، تمام خانه‌های غیرمقاوم در روستاها، مقاوم‌سازی و بازسازی خواهند شد که بنیاد مسکن استان اقدامات خوب و تأثیرگذاری در راستای مقاوم‌سازی، بازسازی و بررسی و بازنگری طرح‌هادی در روستاها انجام داده که قابل تقدیر است.

قاسمی فرزاد اعلام کرد: همدان از دیرباز در زمینه تأمین زمین دارای مشکلاتی بود که در یک سال و نیم اخیر و برای طرح نهضت ملی مسکن، اقدامات خوبی در راستای رفع این معضل در دستورکار قرار گرفته شد.

وی اضافه کرد: طرح جامع که چندین سال بلاتکلیف مانده بود بازنگری شد، سپس ۹۰۰ نکته مسأله‌ساز بررسی و مشکل آن‌ها رفع شد و با این طرح موفق شدیم حدود ۲ هزار هکتار زمین به شهر همدان اضافه کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به چالاکی و توانایی بنیاد مسکن و بدنه کارشناسی آن توافقات تأمین زمین شهرهای زیر ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار نفر جمعیت، به بنیاد مسکن واگذار شده است، ادامه داد: در بحث آماده‌سازی اراضی در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن از توانایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بهره‌گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید