کد خبر:2748
پ

به گزارش روزانه نیوز شیرزاد جمشیدی در دیدار صمیمی بیگی‌نژاد، نماینده منتخب مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقدامات خوب و شایسته‌ای در زمینه رفع مشکلات زیرساختی برق در شهرستان ملایر انجام شده که در بحث سرمایه‌ای 16 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف شبکه و تاسیسات جذب و هزینه شد.

وی افزود: از جمله پروژه‌های خاصی که در دو منطقه ملایر انجام شد بحث اصلاح و بهینه‌سازی شبکه و رفع ضعف ولتاژ و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز بود که با اعتبار 6 میلیارد تومان در راستای کاهش تلفات انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه روشنایی معابر مساکن مهر ملایر با یک میلیارد تومان اعتبار به ثمر رسید، گفت: اصلاح فیدرهای بحرانی شهرستان ملایر نیز از دیگر اقدامات خوبی بود که انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اگر تعداد قطعی بیش از 5 مورد باشد، فیدر بحرانی است، ادامه داد: سال گذشته با تخصیص 2 میلیارد تومان از شرکت توانیر و 300 میلیون تومان از اعتبارات شرکت 7 فیدر بحرانی را در این شهرستان اصلاح کردیم و در حال حاضر 1.5 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده تا چند فیدر بحرانی دیگر نیز اصلاح شود.

جمشیدی با بیان اینکه هزینه دریافت شده از محل عوارض برق، صرف توسعه انرژی‌تجدید پذیر و اصلاح و توسعه شبکه برق روستاها می‌شود، تصریح کرد: از سال 92 تا سال 98 از این محل، 9 میلیارد تومان در ملایر هزینه شده است.

وی با اشاره به ضرورت وجود ساختمان دیسپاچینگ برای مدیریت بهتر برق جنوب استان (شهرستان‌های ملایر، تویسرکان و نهاوند) یادآور شد: این ساختمان در شهرستان ملایر احداث می‌شود که در حال حاضر 40 درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه از اقدامات شاخص این شرکت انجام تعمیرات به صورت خط گرم است، گفت: حدود 300 میلیون تومان در شهرستان ملایر از این طریق جذب شده، که با استفاده از این روش به هنگام تعمیرات، هیچ خاموشی برای مشترکین اعمال نمی‌شود.

وی ابراز داشت: احداث پست 63 کیلوولت ملایر 4 پروژه دیگری است که در شمال غربی شهرستان ملایر با توجه به ضعف ولتاژ این منطقه در نظر گرفته شد و با پیگیری‌های انجام شده از برق باختر تملک و فنس‌کشی و احداث خط 63 کیلوولت انجام شده و قرار است با نصب پست سیار و احداث 3 فیدر 20 کیلوولت مشکلات آن منطقه حل شود.

جمشیدی با اشاره به فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برق‌رسانی و حل مشکل صنایع به ویژه در شهرک شوشاب و امام رضا(ع) شهرستان ملایر گفت: برای حل مشکل برق این دو شهرک تجهیزات فراهم شده اما با توجه به وجود معارض انجام کار میسر نیست.

وی مطالبات برق از مشترکین ملایری را 28 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: شرکت برق درآمد هزینه‌ای بوده و برای خدمات‌رسانی بهتر به مشترکین باید هزینه برق مصرفی به موقع پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: از اوایل اسفند ماه با توجه به شرایط پیش آمده از شیوع بیماری کرونا، وصول مطالبات شرکت تحت تأثیر قرار گرفته و با توجه به این امر، درآمد شرکت ناشی از وصول مطالبات و فروش انشعاب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با وجود این شرایط شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تمام همت خود را برای برقراری برق پایدار و مطمئن به ویژه برای مراکز درمانی به کار بسته است.

جمشیدی عنوان کرد: در اسلامشهر ملایر مشکل ضعف ولتاژ داشتیم که با پیگیری‌ جدی و احداث پست 63 عبدالرحیم و 3 فیدر شاهد استمرار برق، تقویت ولتاژ و کاهش قطعی‌ها در این منطقه هستیم.

وی ابراز داشت: سال 98 به لحاظ جذب اعتبارات، هدفمندی پروژه‌ها، توجه به صنایع و… سال استثنایی برای شهرستان ملایر بود که شاهد جهش اعتباری و بهبود شاخص خوبی بودیم و اقدامات خوبی صورت گرفت که حدود 30 میلیارد تومان جذب اعتبار داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در استان همدان 6 نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی احداث شده است، گفت: کمترین مشارکت در این بحث را در جنوب استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه جنوب استان پتانسیل خوبی برای توسعه انرژی‌های نو دارد، گفت: امید است با ورود سرمایه‌گذاران به این منطقه و احداث نیروگاه‌های خورشیدی شاهد افزایش برق پاک در منطقه باشیم.

لزوم استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ در حوزه برق

نماینده منتخب مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه ضمن تقدیر از زحمات مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته کاهش خاموشی‌ها در شهرستان ملایر ملموس است که جای تقدیر دارد.

هادی بیگی‌نژاد با بیان اینکه شناخت دیدگاه‌ها موجب می‌شود تا کارها بهتر پیش رود، بر تعامل بیشتر تأکید کرد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ در حوزه برق گفت: باید از ظرفیت درونی خود استفاده کنیم چراکه  توانایی ما در حرکت به سمت جلو متکی به درون می‌شود و از بین نمی‌رود.

نماینده منتخب مردم شهرستان ملایر با بیان اینکه باید تجربیات دیگر شهرستان‌ها در استفاده از انرژی‌های نو در اختیار مابقی شهرستان‌ها گذاشته شود، افزود: انتقال این امر باعث جریان‌سازی و مشارکت بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت برنامه‌ریزی و مشخص شدن مسیر، ما نیز می‌توانیم در بحث اقناع‌سازی مردم و بحث اعتباری که برای شهرستان ملایر نیاز است، پیگیری داشته باشیم تا کارها به خوبی پیش رود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید