به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، ابراهیم مولوی با اشاره به ابلاغ بخشنامه وزارت کشور مبنی بر اینکه هیچ دستگاهی اجازه ارائه خدمات به بندهای دفترچهای ندارد و باید اسناد تک برگ باشند، افزود: اخیراً شهرداری بر اساس بخشنامه اداره ثبت اسناد به اسناد دفترچهای خدمات ارائه نمیدهد و تنها به سندهای تک برگ خدمات ارائه میدهد و این باعث نارضایتی شهروندان شده است.
ابراهیم مولوی با بیان این که اخذ سند تک برگ چندین ماه طول میکشد، افزود: با توجه به اینکه صدور پروانه ساختمانی زمانبر است می توان همزمان با تشکیل پرونده برای این روند در شهرداری مراجعین را راهنمایی کند که همزمان برای اخذ سند تک برگ به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند.
مولوی در این خصوص توضیح داد: در راستای تسهیل ار شهروندان و ارائه خدمات مطلوبتر به مردم لازم است که شهرداری دستورالعملی به شهرداران مناطق چهارگانه و معاونتهای مرتبط ابلاغ کند که انجام همزمان تشکیل پرونده و شروع روند صدور پروانه و تهیه نقشههای معماری سازه تاسیسات برق و شهرسازی را تسریع کرده و با اخذ یک تعهد مالکین را برای تبدیل اسناد دفترچهای به ادارات ثبت اسناد و املاک راهنمایی کنند تا هر دو کار همزمان باهم انجام شوند.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه پروسه صدور پروانه ساختمانی و نیز تبدیل اسناد دفترچه به اسناد تک برگی زمانبر بوده این دستورالعمل باعث صرفه جویی در وقت و زمان شهروندان میشود.
طاهره شهابی
روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان
—