کد خبر:3030
پ

به گزارش روزانه نیوز مرتضی فرجی منتخب برتر  بخش بزرگسالان پنجمین دوره جشنواره خاتم(ص)، این جشنواره را دیدگاهی متفاوت به ادبیات دینی دانست و تصریح کرد: بیان اعتقادات قلبی و دینی در وجود نویسنده، مطالعات گسترده سیاسی، تاریخی و مذهبی از شروط اصلی برای فعالیت و  قلم زدن در ادبیات دینی تاثیرگذار است که در این جشنواره نیز به این مهم توجه شده است.

 

مدرس کارگاه داستان پیشرفته حوزه هنری استان همدان، انتقال حس و اعتقاد درونی نویسنده در ادبیات دینی را عامل مهم تاثیرگذاری اثر عنوان کرد و افزود: نویسنده آثار دینی باید فَهوای سنت، روایات و احادیث را با حفظ مضمون و بدون هیچ دخل و تصرفی با مصادیق عصر معاصر و به زبان امروزی و مُبتلابِه مخاطبان بیان کند و آن را در زندگی روزمره مردم زمانه خود بگنجاند.

 

نویسنده کتاب «ماندن» به داستان برگزیده اش در پنجمین دوره جشنواره خاتم(ص) اشاره کرد و افزود: داستان  «غبار پای شتر» حکایت مردی است در عصر معاصر، که پس از آزادی از زندان با دریافت نشانه هایی از پیامبر اکرم(ص) مسیر زندگی اش دچار تحول و تغییر می شود.

 

مرتضی فرجی با اشاره به اینکه در پنجمین دوره از جشنواره خاتم(ص) آثار بسیاری از نویسندگان همدانی حضور داشت تصریح کرد: ما شاهد کشف و رشد استعدادهای بسیاری در حوزه ادبیات در استان همدان هستیم و آینده مطلوبی را برای نویسندگان همدانی پیش بینی می کنیم.

 

چندی پیش کتاب مجموعه داستان «ماندن» از مرتضی فرجی توسط حوزه هنری استان همدان به چاپ رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید