کد خبر:29408
پ

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات از جمله مهم‌ترین جلوه‌های نقش‌آفرینی آحاد مردم در بستر مردم‌سالاری اسلامی است، گفت: «مشارکت فراگیر» در انتخابات برخاسته از مسئولیت‌شناسی در چارچوب مردم‌سالاری اسلامی است.

به گزارش روزانه نیوز از ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی افزود: با همکاری و همیاری مؤثر در فرایند سازندگی کشور و مطالبه جدی از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی برای انجام وظایف قانونی در دوره پس از انتخابات دنبال شود و از این‌رو لازم است تا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای استمرار مشارکت مؤثر مردم برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: مشارکت در مردم‌سالاری اسلامی یک «پروژه» نیست که در رأی‌دادن خلاصه شود، بلکه یک «پروسه» است که فقط نقطه آغاز آن انتخابات است.

باقری‌کنی اضافه کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید برنامه‌های اجرایی خود برای تحقق اصل هشتم قانون اساسی را ارائه دهند و در عمل نیز انتقاد از عملکردها را به‌عنوان هدیه‌ای ارزشمند پذیرا باشند.

وی ادامه داد: مشارکت واقعی مردم باید در طول چهار سال دوره ریاست جمهوری در جلوه‌های متنوع از جمله مطالبه‌گری، روشنگری، امر به معروف و نهی از منکر بروز و ظهور داشته باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات، قطعاً تأثیر راهبردی بر استحکام قدرت نظام اسلامی در برابر بدخواهان کشور و ملت داشته و موجب ناامیدی دشمنان قسم‌خورده ملت ایران خواهد شد، از همه دلسوزان اسلام و انقلاب و ایران دعوت کرد تا تلاش کنند که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق شود.

 جشنواره مردم‌سالاری اسلامی هر چه باشکوه‌تر برگزار شود

باقری‌کنی با تاکید بر نقش مهم و مؤثر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حضور فراگیر و پرشور مردم در انتخابات،  افزود: انتخابات بزرگ‌ترین جلوه مردم‌سالاری اسلامی است و  همه باید تلاش کنند تا با جلب مشارکت حداکثری آحاد مردم، جشنواره مردم‌سالاری اسلامی هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی تاکید کرد: هر فردی که دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشد، حتماً تلاش می‌کند تا با جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بر شکوه و جلوه بزرگ‌ترین نماد مردم‌سالاری اسلامی بیافزاید.

گفتنی است: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید