کد خبر:35124
پ

به گزارش روزانه نیوز،حسین‌علی شرکائی  گفت:کارخانه کوره بلند ذوب آهن اسدآباد  که برای تولید فرومنگنز وارد مدار آزمایشی شد از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شود.

به گفته او  اشتغال این طرح صنعتی به صورت مستقیم ۲۲۰ نفر بوده که این تعداد نیرو در حال آموزش هستند.

سرپرست فرمانداری اسدآباد گفت: سال ۱۳۹۰ کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و تغییر خط تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز تعطیل شده بود.

شرکائی  گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، این طرح توسط ذوب‌آهن در سال گذشته به سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی به نام شرکت “برسم لعل” به مدت پنج سال اجاره داده شد که در صورت قابل‌قبول بودن فعالیت آن، مدت اجاره تمدید می‌شود.

او گفت: این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۲۲ هزار تُن فرومنگنز در سال را دارد که در ماه‌های اولیه آغاز به فعالیت این طرح به طور قطع ظرفیت تولید کمتر خواهد بود.

سرپرست فرمانداری اسدآباد گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد فرومنگنز موردنیاز کشور در داخل کشور تولید شده و مابقی از سایر کشور‌ها وارد می‌شود همچنین کشور ایران بر اساس آمار مربوط به سه سال پیش، دارای ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تُن مصرف فرومنگنز بوده که با توجه به ظرفیت اسمی کارخانه فرومنگنز اسدآباد در صورتی‌که به ۳۰ هزار تُن افزایش یابد حدود ۱۰ درصد فرومنگنز مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

شرکائی  گفت: کارخانه کوره بلند برای تولید فرومنگنز، کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی اتیلن و گلخانه ۴۰ هکتاری به عنوان نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور در اسدآباد سه طرح بزرگ صنعتی و گلخانه‌ای بوده که توسط یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال اجراست و تا پایان سال این طرح‌ها در شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

//yjc//

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید