کد خبر:47005
پ

صبح امروز عملیات ساخت یادمان شهدای انبار نفت همدان آغاز شد.

به گزارش روزانه نیوز از کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، کلنگ احداث یادمان شهدای منطقه انبار نفت همدان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدا به زمین زده شد.

در این مراسم سردار “مهدی فرجی” دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان، “مسلم مخفی” فرماندار همدان، “مجید صفدریان” مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، “امین روستایی” مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند.

قرار است این یادمان تا قبل از برگزاری اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان آماده بهره‌برداری شود.

گفتنی است؛ بمباران انبار نفت همدان، يکي از جنايت‌هاي رژيم بعث عراق است که تا ابد در ذهن مردم همدان باقي خواهد ماند. آن روز کوهي از آتش و دود از انبار نفت همدان قد کشيد تا به خيال خود در برابر الوند بايستد.

رژيم بعثي حاکم بر عراق که در مقابله با رزمندگان اسلام در جبهه‌ها عاجز مانده بود، در شبانه‌روز ۳۰ دي ۱۳۶۵ در يک اقدام ناجوانمردانه با ۴ فروند از هواپيماهاي خود به طور همزمان ۳ نقطه از شهر قهرمان پرور همدان را مورد حمله قرار داد که يکي از اين مناطق انبار نفت و پمپ بنزين مجاور درويش آباد، واقع در تپه مصلي در شرق همدان بود.

طي اين حادثه تاسيسات انبار نفت به طور کلي آسيب ديد و علاوه بر آن ۱۰ دستگاه اتومبيل و چندين واحد مسکوني و تجاري دچار آسيب کلي و جزيي شدند. در مجموع تعداد ۶۵ نفر در این حادثه غم‌انگیز شهيد و ۴۲۷ تن ديگر مجروح و مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید