کد خبر:51441
پ

پیکر شهید «حاج محمد رنج نوش» بعد از ۳۸ سال شناسایی و صبح امروز در جمع مردم شهید پرور همدان تشییع شد.


شهید «حاج محمد رنج نوش» در دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده که با آزمایش دی ان‌ای شناسایی و به خانواده ایشان اعلام شد.


شهید «حاج محمد رنج نوش» در اول فروردین ۱۳۴۰ در شهرستان کبودرآهنگ متولد شد. پدرش صفرعلی و مادرش گل بندی نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. کارگر بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد.

از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید. در تفحص منطقه شلمچه بقایای پیکرش به دست آمد که با آزمایش دی ان‌ای هویتش مشخص شد.

صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم تشییع پیکر پاک این شهید بر دستان خیل عظیم مردم دارالمومن همدان با رنگ و بویی متفاوت برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه السلام استان همدان گفت: امروز صبح توفیق الهی نصیبم شد برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مبارک پاسدار شهید حاج محمد رنجنوش در میدان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه همدان حاضر شدم.

حجت الاسلام الیاس نجاری ادامه داد: هنوز از احوال پرسی با پاسداران و پیشکسوتان حاضر در مراسم فارغ نشده بودم که صدای خانمی بلند شد: حاج آقا! حاج آقا! حاج آقا!. سرم را برگرداندم دیدم خانم میانسالی از وسط میدان مرا صدا می زند. با آقای وحدتی (رئیس بنیاد شهید شهرستان همدان) رفتیم پیشش.

وی افزود: خانمی میانسال با چشمانی پر از اشک. گفت: حاج آقا! من هیچ نسبتی با این شهید ندارم و اصلاً شناختی بهش ندارم. چند شب قبل، در خواب شهیدی را دیدم بهم گفت: من محمد هستم. چند روز بعد مهمان شهر شما، همدان هستم؛ حتماً بیایید دیدنم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه السلام استان همدان اشاره کرد: آقای صفدریان (مدیر کل بنیاد شهید استان همدان) نیز نزدیک ما بود؛ ایشان و چند نفر از همکاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس را صدا زدم تا آنها نیز این دعوت اختصاصی شهید رنجنوش را از زبان خود مدعو بشوند.

حجت الاسلام نجاری تصریح کرد: برگشتم جمع دوستان و این دعوت شهید را به حجت الاسلام اسکندری (روحانی فعال در ستاد برگزاری نماز جمعه همدان) نقل کردم. وی نیز با چشمانی اشکبار گفت: حاج آقا! دیشب در منزلمان هیئت داشتیم و پیکر مبارک شهید رنجنوش مهمان ما بود. هفته قبل در ستاد برگزاری نماز جمعه می خواستیم شهیدی را انتخاب کنیم و نماز جمعه هفته با یاد آن شهید عزیز برگزار شود؛ نظر جمع بر این شد که نماز جمعه این هفته با نام و یاد شهید حاج محمد رنجنوش برگزار شود. این تصمیم ما در حالی گرفته شد که هیچ اطلاعی از بازگشت پیکر مبارک این شهید بزرگوار نداشتیم. روز بعد بود که خبر بازگشت این کبوتر خونین بال به شهر همدان را شنیدیم.


پاسدار شهید «حاج محمد رنجنوش» از شهدای جاویدالاثر تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع) است که ۱۲ اسفند سال ۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمد، تا اینکه پیکر مطهر وی پس از ۳۸ سال گمنامی تفحص و شناسایی؛ و امروز در سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع حضرت امام صادق علیه السلام با حضور پرشور مردم شهید پرور همدان تشیع و تدفین شد.



ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید