کد خبر:15492
پ

اتحادیه سراسری صنف کارگری یمن با صدور بیانیه ای، سازمان ملل را در تداوم توقیف کشتی های حامل مواد نفتی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی دخیل دانست.

 

به گزارش روزانه نیوز  به نقل از المسیره، اتحادیه سراسری سندیکای صنف یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تداوم راهزنی کشتی های نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی بیانگر آن است که سازمان ملل نیز در مشروعیت بخشیدن به محاصره یمن نقش دارد.

در این بیانیه آمده است: این کشتی های حامل مواد نفتی، مجوزهای سازمان ملل را کسب کرده اند و با این وجود بیش از ۲۰۰ روز است که توقیف شده اند.

به نوشته این بیانیه، این مسأله بیانگر آن است که سازمان ملل نیز در مشروعیت بخشیدن به محاصره ملت یمن و هدف قرار دادن مستقیم و غیر مستقیم زندگی آنها نقش دارد.

این بیانیه، مسئولیت بحران انسانی و زیست محیطی ناشی از تداوم توقیف این کشتی ها را، متوجه سازمان ملل و ائتلاف متجاوز سعودی داسنت.

در این بیانیه آمده است: کشورهای عربی و نهادهای بین المللی باید برای کاهش دردها و رنج های ملت یمن وارد عمل شده و حمایت خود را از مردم یمن نشان دهند.

ائتلاف متجاوز سعودی از بیش از ۲۰۰ روز قبل، به بهانه های واهی اقدام به توقیف کشتی های حامل مواد نفتی یمن کرده که این مسأله باعث به وجود آمدن بحران سوختی در این کشور شده است./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید