کد خبر:38352
پ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان همدان خبر از جلوگیری تغییر کاربری در ۷۶ مورد اراضی کشاورزی استان در مرداد ماه سالجاری داد و گفت: یک هکتار از مساحت اراضی کشاورزی استان به حالت قبل باز گشت.

به گزارش روزانه نیوز، سرهنگ حسین جعفری جوزانی با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضائی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات، به منظور جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در مرداد ماه سال جاری تعداد 76 مورد احکام جدید قضائی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در جهت حفظ اراضی زراعی اجرا شده است.

او با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع می‌باشد و ادامه داد: 33 مورد از این احکام در شهرستان همدان ، و 16 مورد در شهرستان ملایربود.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان تاکید کرد: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف استان، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور است.

او گفت: از مردم شریف استان درخواست می‌کنیم در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهادکشاورزی را یاری نمایند.

سرهنگ جعفری جوزانی افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید