کد خبر:51339
پ

فرمانده قرارگاه اردویی راهیان نور سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۲۵ هزار نفر از اقشار مختلف بسیج استان در قالب اردوهای راهیان نور امسال در مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب کشور حضور می یابند.

 سرهنگ پاسدار کامران کریمی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۱۳ هزار و ۲۰۰ زائر به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور و ۱۲ هزار نفر به مناطق جنگ زده جنوب کشور اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: اولین گروه به تعداد سه هزار نفر با استفاده از ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۳ اردیبهشت همزمان با سالروز عملیات «بازی دراز» در غرب کشور به این منطقه عزیمت می کنند،این افراد در مدت ۲ روز حضور در این منطقه از مناطق عملیاتی مرصاد، قراویز و بازی دراز و اردوگاه ها دیدن می کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع) افزود: برای هر اتوبوس یک روحانی و یک راوی مسلط به مسائل جنگ و عملیات ها در نظر گرفته شده است و زائران علاوه بر راهپیمایی به سمت بازی دراز در یادواره شهدا نیز حضور می یابند.

سرهنگ کریمی همچنین با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۰هزار و ۶۰۰ نفر از همدان به مناطق عملیاتی اعزام شدند،گفت: سپاه با همکاری سایر نهادهای خدمات رسان استان علاوه بر این زیر ساخت ها نسبت به تکمیل اردوگاه شهید مقصودیان، زایر سرای شهید همدانی و یک زائر سرا در خرمشهر اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: بهترین راهکار برای مقابله با دسیسه های دشمن کار فرهنگی است که یکی از کارهای مهم فرهنگی اعزام جوانان و نوجوانان به مناطق عملیاتی و جنگ زده در غرب و جنوب کشور است تا نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: جوانان و نوجوانان با حضور در این مناطق با روحیه شهدا و ایثارگران آشنا شده و به عنوان یک سفیر فرهنگی، این الگوها را به خانواده، دوستان و جامعه معرفی می کنند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید