کد خبر:42468
پ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان آموزش در محیط کار را مهم ترین ماموریت سازمان برشمرد و گفت: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی اشتغال را افزایش می دهد.

به گزارش روزانه نیوز، وهب مختاران افزود: طبق آمارها ۸۰ درصد مهارت آموزان در کارگاه های آموزشی محیط کار واقعی پس از فراگیری مهارت صاحب شغل می‌شوند.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ هزار نفر در قالب ۶۲۱ دوره آموزشی و در بیش از ۴۰۰ کارگاه فعال در بازار آموزش های لازم را در سال ۱۴۰۱ فرا گرفته اند.

به گفته وی تعداد کارآموزان آموزش دیده محیط کار هزار و ۱۸۷ نفر مرد و ۸۶۴ نفر زن است که در ۲۶۲ حرفه مختلف آموزش دیده اند.

مختاران با اشاره به اینکه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از سال ۹۶ اجرا شد گفت: این طرح در راستای انتقال مهارت و شایستگی ها از استاد کار به مهارت آموز همزمان به صورت تولیدی-آموزشی انجام می شود.

وی ادامه داد: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به منظور تربیت و ارتقای مهارت های شغلی جوانان جویای کار ۱۵ ساله و بالاتر بدون مهارت یا کم مهارت که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به اجرا درآمده نوید بخش مسیری منطقی و درست به سمت توانمندسازی جوانان برای اشتغال با سرعت بیشتری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموزی برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

مختاران اظهار داشت: کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای بدون مهارت، ایجاد اشتغال برای کارآموزان و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه های اقتصادی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی در استان متناسب با بازار کار ارائه می‌شود گفت: مهارت آموزی در محیط کار به دلیل ارتباط مستقیم با بازار کسب و کار از موثرترین نوع آموزش های مهارتی به شمار می آید.

مختاران تصریح کرد: آموزش های محیط واقعی کار تقارب تجربه و دانش است و موجب آشنایی کارآموزان با بازار کار و جذب نیروی کار آموزش دیده در بنگاه های اقتصادی می شود.

وی اظهار داشت: همه بنگاه های اقتصادی فعال در بخش های مختلف تولیدی، کشاورزی و صنعتی می توانند این طرح را پیاده کنند و از مزایای آن برخوردار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: صنعت پوشاک به عنوان یکی از زمینه‌های اشتغال مولد زنان خود سرپرست یا سرپرست خانوار هم اکنون نیز از ظرفیت شغلی و رونق تولیدی مناسبی برخوردار است که در محیط واقعی کار مورد وثوق متقاضیان مهارت آموزی قرار گرفته است.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش های فنی و حرفه ای است.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید