کد خبر:35598
پ

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: امسال با توجه به در نظر گرفتن جرایم سنگین برای اظهارنامه‌های غیر شفاف و غیر واقع، لازم است تکمیل اظهارنامه با حوصله و به صورت حرفه‌ای و به درستی انجام شود.

به گزارش روزانه نیوز از ایران آنلاین، وجیه اله ذکوری در خصوص تفاوت تکمیل اظهارنامه و تبصره ماده ۱۰۰ در سال‌جاری نسبت به سنوات گذشته اظهار داشت: در کشور ما نسبت به درآمد، مالیات کمتری پرداخت می شود که یکی از دلایل این موضوع عدم کیفیت اظهارنامه‌ها بوده، بخش دیگر مربوط به فرار مالیاتی و بخش خاکستری اقتصاد است.

وی افزود: سیاست سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر حکمرانی داده هاست و در این راستا مالیات تعداد زیادی از مؤدیان مالیاتی را سیستم برآورد می‌نماید، لذا با توجه به اطلاعات موجود نزد سازمان امور مالیاتی، ارائه و تکمیل اظهارنامه درست و واقعی بسیار مهم است و اگر شخص اظهارنامه اشتباهی ارائه نماید ضرر و زیان وارده قابل جبران نیست.

ذکوری در ادامه افزود: امسال ما چیزی به عنوان مالیات کم و یا مالیات زیاد نداریم و اصولا چیزی به اسم تشخیص علی الراس نخواهیم داشت، پس آنچه که داریم مربوط به حکمرانی داده هاست و با توجه به اینکه این اطلاعات در زمان تنظیم اظهارنامه در سامانه بارگذاری شده، لازم است در تکمیل اظهارنامه، اطلاعات مربوطه با اطلاعات گردش پوز بانکی مطابقت داده شده و در صورت داشتن اختلاف در اعداد و ارقام به مودی یادآوری و هشدار لازم داده شود.

خرداد ماه موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: برخورداری از هر نوع معافیت‌ با نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است.

وجیه اله ذکوری افزود: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1400 خود را تا پایان خردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع معافیت‌ نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، تصریح کرد: مؤدیان مالیاتی می‌توانند با ارائه اظهارنامه شفاف از فرصت پذیرش خوداظهاری مالیاتی برخوردار شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد مفاد تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را از حیث تعیین مالیات مقطوع با رویکردی جدید و براساس اطلاعات و دیتاهای واصله از جمله اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات حساب‌های بانکی (POS) و سایر اطلاعات موجود در پایگاه های سازمان اجرا کند، خاطر نشان کرد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از تمامی معافیت‏‌های مالیاتی و  جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید