کد خبر:39659
پ

دبیر فدراسیون شطرنج کشور گفت: گرایش مردم به این رشته ورزشی در سطح جامعه به ویژه پارک‌ها، مغازه‌ها و دور همی‌های محله‌ای در حال افزایش است.

به گزارش روزانه نیوز «امیرعرفان هاشمی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در همدان اظهار داشت: همگانی کردن ورزش شطرنج یکی از رویکردهای مورد تاکید فدراسیون به هیات‌های استانی است و معتقدیم این رشته می‌تواند به راحتی در دسترس عموم قرار بگیرد.

وی بیان کرد: از هیات‌های استان‌ها خواسته‌ایم تا نسبت به راه‌اندازی کمیته همگانی اقدام کنند و مسئولیت کمیته برگزاری دوره‌ها، جشنواره‌ها و رقابت‌های عمومی شطرنج در بین آحاد مردم است.

هاشمی ادامه داد: هم اکنون در برخی استان‌ها شاهد دورهمی رده‌های سنی به خصوص میانسالان در ورزش شطرنج هستیم که می‌تواند یکی از جذاب‌ترین برنامه‌ها در اوقات فراغت این قشر به ویژه بازنشسته‌ها باشد.

دبیر فدراسیون شطرنج کشور افزود: در استان‌ها این آمادگی وجود دارد که شطرنج به صورت فراگیر آموزش داده شود و البته در رده‌های سنی پایه همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش وجود دارد.

دبیر فدراسیون شطرنج: گرایش عمومی به این رشته ورزشی در حال افزایش است

وی اظهار داشت: آموزش شطرنج یکی از سیاست‌های اصلی فدراسیون با همکاری آموزش و پرورش است تا ضمن استعدادیابی، نخبه‌های این ورزش را در مسابقات رسمی مورد ارزیابی قرار دهیم.

هاشمی در خصوص رشته بوکس شطرنج نیز گفت: این رشته زیرمجموعه فدراسیون نیست و وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی شرایط سپردن مسئولیت آن به یکی از فدراسیون‌ها است و شاید هم به ما بدهند.

وی افزود: بوکس شطرنج در عین جذابیت، ورزشی بسیار سخت و پیچیده است چرا که ورزشکار باید ۲ دقیقه روی رینگ رقابت بوکس داشته باشد و سپس ۲ دقیقه شطرنج بازی کند.

دبیر فدراسیون شطرنج اضافه کرد: ورزشکار حاضر در این مسابقات اگر در یکی از این ۲ دقیقه شکست بخورد، بازنده اعلام می‌شود و بنابراین باید در هر ۲ رشته تبحر و تجربه کافی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همدان در بوکس شطرنج یکی از استان‌های قدرتمند کشور است، گفت: سعید نوروزی یکی از چهره‌های ملی و مطرح بوکس شطرنج است.

همدان یکی از استان‌های مطرح در ورزش شطرنج کشور به شمار می‌رود.

کلیدواژه : شطرنجورزش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید