کد خبر:25262
پ

اولتیماتوم کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به حذف وزنه‌برداری از المپیک ۲۰۲۴ پاریس موجب شد تا هیات اجرایی این فدراسیون رای به تغییر زمان انتخابات دهد.

به گزارش روزانه نیوز کمیته بین‌المللی المپیک در نامه‌ای به اعضای خود با نامطلوب توصیف کردن شرایط حاکم بر فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری دلایل خود را برای حذف این رشته از المپیک اعلام کرد.

با انتشار این نامه روسای فدراسیون‌های آلمان، چین، انگلیس، آمریکا و ایران خواستار کناره‌گیری هیات اجرایی از انتخابات این فدراسیون شدند. پس از نامه کمیته بین‌المللی المپیک و تهدید شخصیت‌های برجسته وزنه‌برداری جهان اعضای هیات اجرایی جلسه برگزار کردند که مصوبات جلسه به شرح زیر است:

کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی که قرار بود ۲۶ و ۲۷ مارس (۶ و ۷ فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود به تعویق افتاد.

همچنین کنگره تغییر اساسنامه نیز در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آوریل (۹ و ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار نمی‌شود و آن هم به تعویق افتاده است. زمان جدید این دو کنگره به زودی اعلام می‌شود.

ترتیب برگزاری کنگره‌ها نیز تغییر کرده است و ابتدا کنگره اصلاح اساسنامه برگزار می‌شود و سپس کنگره انتخاباتی برگزار خواهد شد.

حق رای داشتن رئیس و نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی نیز به تایید هیات اجرایی رسید.

علی مرادی، داود باقری، علیرضا قریشی و محسن بیرانوند از ایران برای کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی ثبت نام کردند.

فدراسیون بین‌المللی از ژانویه سال ۲۰۲۰ و با استعفا «تاماش آیان» شرایط سختی را تجربه می‌کند و هم اکنون نیز «مایک ایرانی» به عنوان سرپرست این فدراسیون فعالیت دارد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید