کد خبر:29910
پ

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای گروه های مشاغل سخت مانند خبرنگاران نیز از اول مردادماه واکسیناسیون علیه کرونا آغاز می شود و نحوه ثبت نام آنها نیز بزودی اعلام خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز جعفر صادق تبریزی اضافه کرد: واکسن ایرانی برکت نیز بزودی با حجم انبوه وارد چرخه سبد واکسن جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت تا همه افراد در برابر بیماری کرونا واکسینه شوند.

وی افزود: تزریق مرحله دوم واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد بالای ۷۰ سال متوقف نشده و از طریق پیامک یا تماس تلفنی مراکز بهداشت مربوطه اعلام می‌شود.

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: یک میلیون دوز واکسن علیه کرونا هفته گذشته وارد کشور شده و تا پایان هفته یک میلیون دوز نیز وارد می شود و جای نگرانی نیست افراد با آسایش خاطر واکسن خواهند زد و هر فردی که در مرحله اول هر نوع واکسنی تزریق کرده باشد، همان نوع  را نیز در مرحله دوم دریافت می کند.

تبریزی ادامه داد: سیاست نظام سلامت کشور آن است که افراد یک نوع واکسن را در مراحل اول و دوم تزریق کنند در حالیکه کشورهای دیگر چنین نیست و از انواع مختلف واکسن علیه کرونا در ۲ مرحله استفاده می کنند که عارضه چندانی نیز ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم نگران تزریق واکسن علیه کرونا نباشند و بیماران خاص نیز تعدادی از آنها این واکسن را دریافت کرده اند و برخی دیگر تا پایان تیرماه آن را تزریق می کنند.

هفته گذشته یک میلیون دوز واکس کرونا وارد کشور شد

به گفته وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۲۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹۰۶هزار و ۵۴۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۷۵ دوز رسیده است.

هفته گذشته یک میلیون دوز واکس کرونا وارد کشور شد و به گفته مقامات هلال احمر قرار است یک میلیون دوز دیگر نیز به کشور برسد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایرنا(اسفند ۹۸) تا کنون ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید