کد خبر:37698
پ

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان از پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه پیام نور استان خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز،علی‌حسین محمدظاهری گفت: در همه رشته‌هایی که در دانشگاه ارائه می‌شود پذیرش بدون آزمون برای مقطع کارشناسی وجود دارد.

امسال هر ترم برای دانشجویان کارشناسی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان ارشد دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وام پیش بینی شده و سقف اعطای وام برای دانشجویان کارشناسی، هشت ترم و برای دانشجویان کارشناسی ارشد چهارترم است.

وی گفت: دانشگاه پیام‌نور ۴۰۰ هزار دانشجو دارد و هم اکنون آموزش ۳۰درصد دانشجویان کشور بر عهده این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان گفت: نظام پذیرش دانشجویان این دانشگاه به دو شیوه با آزمون و صرفاً سوابق تحصیلی است.

او گفت: به لحاظ شهریه دانشگاه پیام نور پایین‌ترین نرخ شهریه را دارد و از طرفی بدون محدودیت به دانشجویان وام اعطا می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند در دانشگاه‌های دیگر همزمان تحصیل کنند. دانشجویانی که بومی نیستند می‌توانند کل دوران تحصیل را در شهر خود میهمان شوند.

او گفت:بیش از هشت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و هزار و ۲۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

محمدظاهری گفت: امتحانات بصورت متمرکز است و در سراسر کشور همزمان با ساعت مشخص برگزار می‌شود به همین دلیل دانشجویان دانشگاه پیام نور در آزمون کارشناسی ارشد موفق‌تر هستند و به صورت میانگین ۳۰ درصد پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد از میان دانشجویان دانشگاه پیام نور است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان گفت: ظرفیت پذیرش این دانشگاه با توجه به جدول پذیرش دانشجو محدودیتی نداشته و در رشته‌های ارائه شده دانشجو پذیرش می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید