کد خبر:40837
پ

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از سفر یک روزه عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان همدان خبر داد.

 به گزارش روزانه نیوز، محسن معصوم علیزاده با اشاره به اینکه استان همدان روز پنجشنبه، هشتم دی ماه میزبان سفر یک روزه عزت الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: بررسی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان های ملایر و نهاوند جزو برنامه‌های اصلی این سفر است.

وی با اشاره به افتتاح مرحله نخست شهر «دستکند سامن» گفت: مجموعه «دستکند سامن» در سال ۸۴ کشف و مطالعات باستان شناسی و کاوش‌های این مجموعه از سال ۸۶ آغاز شد و تا سال ۹۴ شش فصل از این دستکند کاوش شد.

این مقام مسئول افزود: تاکنون افزون بر دو میلیارد تومان برای کاوش، مرمت، حفاظت، آزادسازی ملک و اقدامات باستان شناسی شهر «دستکند سامن» هزینه شده است و برای تکمیل مجموعه و ادامه کاوش‌ها نیازمند اعتبار است.

معصوم علیزاده ادامه داد: سفر به نهاوند و بازدید ازبافت قدیمی، محله دوخواهران و موزه حاج آقا تراب از دیگر برنامه های سفره یک روزه وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان است.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم تسهیلات لازم برای جذب گردشگر و رونق گردشگری در سامن را از وزیر میراث فرهنگی اخذ کنیم، افزود: امیدواریم این سفر یک روزه مایه خیر و برکت باشد و با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت‌های گردشگری شهرستان ها، زمینه رونق اقتصادی و جذب گردشگر بیش از پیش فراهم شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید