کد خبر:48646
پ


مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان از آغاز مرحله دوم توزیع الکترونیکی گاز مایع در سراسر کشور و استان همدان خبر داد.


به گزارش
روزانه نیوز، امین روستایی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای آذر 1402 کلید خورده است، گفت: در راستای اجرای بند ب تبصره 14 قانون بودجه سال 1402، مرحله دوم توزیع الکترونیکی سیلندرهای ال پی جی برای مصرف‌کنندگان این فرآورده اجرا شد.


وی با اشاره به دونرخی شدن قیمت سوخت گاز مایع افزود: نرخ اول یارانه ای و مطابق قبل بوده و هیچگونه افزایشی نداشته است اما نرخ دوم آزاد و مطابق قیمت فوب خلیج فارس است.


این مقام مسئول تأکید کرد: مصرف کنندگان واقعی و کسانی که در سامانه ثبت و درخواست فرآورده (سدف) ثبت نام کرده و مشمول دریافت سهمیه یارانه ای گاز مایع شده اند همچنان مانند قبل، سوخت موردنیاز خود را به نرخ مصوب یارانه ای دریافت خواهند کرد و نرخ دوم این محصول مطابق قیمت بین المللی آن F .O.B تنها برای مصارف خارج از این چارچوب از جمله مصارف خودرویی و با نظارت عالیه سازمان صنعت معدن و تجارت خواهد بود.


روستایی خاطرنشان کرد: اکنون هر سیلندر 11 کیلویی به نرخ مصوب یارانه ای 279 هزار ریال بوده و به مصرف کنندگان مجاز صنفی و خانگی واجد شرایط عرضه می شود. برای مثال هر ماه 50 کیلوگرم گاز مایع با همین نرخ در کارت بانکی سرپرست خانوار فاقد گاز طبیعی شارژ می شود.


مدیر منطقه همدان براساس مصوبه اشاره شده تاکید کرد: گرانفروشی سیلندرهای گاز مایع برای مصارف تعریف شده در سامانه اینترنتی تجارت آسان جدید(newtejaratasan.niopdc.ir) از قبیل خانگی و اصناف خلاف قانون بوده و شهروندان عزیز حتما مورد احتمالی را به دستگاه ذیربط اطلاع دهند.


روستایی خاطرنشان کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی صرفا مسوول تأمین مقادیر عمده فرآورده گاز مایع برای تحویل به شرکت های توزیع کننده بوده و نظارت بر چگونگی و نحوه عرضه بر عهده ادارات صنعت معدن تجارت استان و شهرستان ها است.


شماره تماس 124 آماده دریافت گزارش شهروندان در خصوص تخلف های احتمالی در این حوزه است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید