کد خبر:48022
پ

سرپرست آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه کمبود معلم موجب شده تا برای جبران این کمبود از معلمان بازنشسته هم دعوت بکار شود، گفت: برای تنظیم کلاس‌های درس از دانشجو معلمان سال آخر دانشگاه فرهنگیان هم استفاده شده است.

به گزارش روزانه نیوز، رضا زارعی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در راستای برگزاری اجلاسیه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان، هزار و ۹۸۰ یادواره دانش آموزی و ۲۵ یادواره شهرستانی در استان همدان برگزار شد.

وی افزود: یادواره هزار و ۳۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی استان همدان نیز با حضور چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر با حضور فرماندهان کشوری و با محوریت گرامیداشت مرحوم خواهر دباغ در سالن ۶ هزار نفری سردار شهید سلیمانی برگزار شد و خاطره ای بیاد ماندنی به جا گذاشت.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان همدان، افزود: با همکاری دانشگاه فرهنگیان از ظرفیت دانشجو معلمان برای پر کردن کلاس های خالی استفاده شده است.

زارعی تصریح کرد: سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مدارس استان همدان با حضور ۳۲۸ هزار دانش آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و ۲ هزار و ۶۴۰ مدرسه، ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس با شعار “ایران قوی و مدرسه قوی” آغاز شده است.

وی گفت: برنامه فراگیر پرورشی طرح ارزشمندی در ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی است که به همه مدارس ابلاغ شده و تمام فعالیت‌های فرهنگی مدارس در قالب برنامه های فراگیر پرورشی صورت می گیرد.

سرپرست آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه طرح فراگیر پرورشی، آسیب شناسی و نقاط قوت و ضعف آن شناسایی می شود افزود: سند تحول بنیادین به صورت رسمی از اول دی ماه اجرا می شود که شاخص های لازم در تقویت نقش معلمان در آن تشریح شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: اقدامات راه گشایی برای رفع نواقص آموزش و پرورش و ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است و این روند رو به رشد است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید