کد خبر:43741
پ

استاندار همدان در جلسه بررسی پروژه های جهاد آبرسانی که با حضور معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو برگزار شد گفت: اجرای پروژه های جهاد آبرسانی پیشرو است.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی آبفای استان همدان، استاندار همدان در جلسه بررسی پروژه های جهاد آبرسانی که با حضور معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو برگزار شد بیان کرد: به همت بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در فاز نخست پروژه های جهاد آبرسانی تامین آب شرب 160 روستای استان همدان که با تنش آبی مواجه است در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شاهد پیشرفت بیش از 50 درصدی پروژه های آبرسانی روستایی در استان همدان هستیم افزود: بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری آبفای استان همدان با بکارگیری نیروی متخصص و تجهیزات لازم مسئول اجرای پروژه های جهاد آبرسانی در استان است.

مهدی خان‌احمدی : جهاد آبرسانی، بزرگترین عملیات آبرسانی کشور

در ادامه این نشست، معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو، با اشاره به اهمیت آبرسانی به مناطق محروم و فاقد تاسیسات آبرسانی گفت: جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور در گستره کل استان‌ها تعریف شده که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم و فاقد یا مواجه با کمبود آب در حال اجراست.

خان احمدی افزود: ان شالله با تلاش همکاران آبفا و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بعد از اتمام عملیات آبرسانی تحول مثبتی در آبرسانی به روستاها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: پروژه های جهاد آبرسانی باید در قالب برنامه زمانبندی CPM اجرایی در محدوده تعریف شده و مطابق اصول مهندسی و استاندارد اجرا و تکمیل گردد.

وی گفت: مبنای ما در تکمیل پروژه ها، بهره برداری از تاسیسات می باشد و لازم است به نحوی برنامه‌ریزی گردد به هر میزان از پروژه تکمیل می‌شود در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

از مهمترین برنامه های وزارت نیرو در دولت مردمی، محرومیت زدایی از روستاهای فاقد آب آشامیدنی بوده است که برای انجام این کار استفاده از ظرفیتهای موجود در بسیج سازندگی و گروه های جهادی در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی خان‌احمدی افزود: شاهد همکاری و تعامل بسیار خوب مجموعه آبفای استان همدان و بسیج سازندگی در اجرای پروژه های جهاد آبرسانی هستیم که این امر می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای سایر استان ها باشد.

فرهاد بختیاری فر: با اجرای مرحله دوم پروژه جهاد آبرسانی 256 روستا در استان همدان از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در این نشست ضمن تشريح روند اجراي پروژه هاي آبرساني به روستاهاي محروم استان در قالب طرح جهاد آبرساني عنوان کرد: در حال حاضر پروژه هاي محروميت زدايي در استان با هدف آبرساني و ارتقاء سطح خدمات براي بيش از 150 هزار نفر در قالب 45 هزار خانوار روستايي در 160 روستاي استان در دست اجرا است که بیش از 50 درصد از این پروژه ها پیشرفت فیزیکی داشته است که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

بختياري فر با بیان اینکه در فاز نخست اجراي اين طرح قرارداد سه ساله اي به مبلغ 509 ميليارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده است، عنوان كرد: با امضای تفاهم نامه و انعقاد قرارداد مرحله دوم این طرح که با مشارکت استانداری همدان و وزارت نیرو انجام خواهد شد با 700 میلیارد تومان اعتبار 256 روستای استان از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند که در پایان این طرح تقریبا روستای فاقد آب شرب در استان نخواهیم داشت.

لازم به ذکر است در این دیدارها از پروژه های فعال و در حال اجرا بازدید به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید