کد خبر:48753
پ

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵ درصدی داشته است.

مجید الهیاری گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵ درصدی داشته و ۲ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۹۰۶ هزار متر مکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده است.

او با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی و همکاری مشترکان راهکار اصلی در عبور از فصل سرد سال است به مشترکان خانگی توصیه کرد که دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه جویی و الگوی مصرف رعایت شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اجرای طرح پایش ادارات دولتی در سطح استان گفت: طرح پایش با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز در راستای مدیریت مصرف بهینه و ایمنی گاز طرح پایش مصرف گاز در همه ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.
الهیاری گفت: طبق هدف‌گذاری انجام شده امسال در راستای مدیریت مصرف گاز تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان با مشارکت ۳۵ نفر از بسیجیان شرکت گاز استان همدان، پایش و کنترل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ مورد پایش مصرف گاز از ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی استان صورت گرفت گفت: همکاران شرکت گاز به صورت مستمر در ساعات کاری ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته، مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از مردم خواست قبل از روشن کردن بخاری یا سایر وسایل گرمایشی، لوله خروجی را بررسی کنند، زیرا انسداد خروجی دودکش‌ها به دلیل لانه‌سازی پرندگان در خروجی آن از عوامل مهم خفگی در اثر گاز گرفتگی است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید