اولین شورای اداری ترافیک استان همدان در سال ۱۴۰۳ با بررسی اجرای تقاطع غیر همسطح مدرس برگزار شد.
شبکههای موجود قابلیت جایگزینی و انتقال مسیر ترافیکی میدان مدرس را ندارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در این جلسه اظهار داشت: در اجرای پروژهی تقاطع غیرهمسطح مدرس شکی نیست اما نحوهی اجرای آن مورد بحث و حائز اهمیت است چراکه مداخله باید عاقلانه باشد.
امیررضا یوسفیان،طرحی جامع است که عوارض و آثار حاصل از اجرای آنرا به حداقل برساند و پیوستهای فنی، اجتماعی و مسیرهای جایگزین رفت و آمد به درستی تعیین شود.
وی بیان کرد: وقتی دستگاه خدماترسان اعلام میکند که با اجرای طرح خدماترسانی مختل میشود، این مطلب باعث تنش اجتماعی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه منطقهی منوچهری بدنهی بازآفرینی شهری است، گفت: شبکههای موجود قابلیت جایگزینی و انتقال مسیر ترافیکی را ندارد.
یوسفیان اشاره کرد: طبق تأکیدات شورای امنیت کشور برای چنین طرحهایی باید پیوستهای پدافند غیرعامل ارائه شود که تاکنون این پیوستها از سوی شهرداری ارائه نشده است.
وی افزود: منابع تأمین مالی این طرح دارای ابهام است و برات کارت طبق قانون برای مطالبات پیمانکار بوده و برای تأمین مالی پروژههای جدید نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: اگر شهرداری منابع تأمین مالی، زمان اجرا، پیوستهای فنی و اجرایی و هرآنچه بر اجرای پروژه اثرگذار است را ارائه کند، آمادگی اجرای پروژه را داریم.
شهرداری همدان پیوست پدافند غیرعامل ارائه نکرده است
معاون پدافند غیرعامل استانداری همدان گفت: شهرداری همدان پیوست پدافند غیرعامل ارائه نکرده است.
نیکزادی اظهار داشت: شهرداری همدان برای اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس تاکنون هیچ مکاتبهای در حوزهی پدافند غیرعامل نداشته است.
وی تاکید کرد: انجام هر نوع پروژه باید با شورای پدافند غیرعامل هماهنگ شود و در صورت تأیید اقدام گردد.
برای تأمین منابع مالی پروژه نگرانی جدی وجود دارد
معاون هماهنگی امورعمرانی فرماندار همدان گفت: مسیرهای جایگزین طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس نیازمند فکر اساسی است.
حمید عبدلی افزود: مسیرهای جایگزین طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس نیازمند فکر اساسی است و در صورت نبود برنامهریزی مشخص، چالش بسیاری خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: در اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس ملاحظات پدافندی باید لحاظ شود.
تقبل هزینههای جابجایی و بازطراحی خطوط مخابرات امکانپذیر نیست
نماینده شرکت مخابرات استان همدان گفت: تقبل هزینههای جابجایی و بازطراحی خطوط مخابرات در محل طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس با شرایط مدنظر شهرداری امکانپذیر نیست.
فعلا امکان تأمین مالی برای بازطراحی و جایگذاری ۶ خط، توسط شرکت برق وجود ندارد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: در حال حاضر امکان تأمین مالی برای بازطراحی و جایگذاری ۶ خط، توسط شرکت برق وجود ندارد.
علی سهرابی بیدار بیان کرد: در صورت اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس، خطوط برق باید با نقشهی جدید بازطراحی، جایگذاری و استانداردسازی شود.
شرکت ملی گاز در حال حاضر امکان تأمین منابع مالی موردنیاز پروژه مدرس را ندارد
معاون اجرایی شرکت ملی گاز استان تأکید کرد:چالش جدی در حوزه گاز شهر همدان با اجرای طرح تقاطع غیر همسطح مدرس بر اساس پیشنهاد شهرداری
شهبازی گفت: به دلیل ازدیاد خطوط لوله گاز در تقاطع میدان شهید مدرس، اجرای عملیات عمرانی احداث تقاطع غیر همسطح بر اساس پیشنهاد فعلی شهرداری باعث قطعی گاز در شهر همدان خواهد شد.
وی اعلام کرد: با توجه به طرح اجرای تقاطع غیر همسطح مدرس باید عملیات لولهگذاری انجام داد که شرکت ملی گاز در حال حاضر امکان تأمین منابع مالی موردنیاز را ندارد.
اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس باعث قطعی گستردهی آب در شهر خواهد شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت:اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس باعث قطعی گستردهی آب در شهر خواهد شد.
فرهاد بختیاریفر اظهار داشت:برخی خطوط اصلی آب شهر همدان از میدان شهید مدرس عبور میکند و در صورت اجرای طرح پیشنهادی شهرداری، قطعی گسترده آب حادث خواهد شد.
به گفته وی، در صورت اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس هزینه جابجایی تأسیسات آب و فاضلاب ۱۲۰ میلیارد تومان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اشاره کرد: کلکتور اصلی فاضلاب شهر همدان از میدان مدرس عبور خواهد کرد چنانچه طرح به صورت زیرگذر اجرا شود امکان اجرای طرح فاضلاب شهری وجود نخواهد داشت.
با احداث پل مخالف نیستیم باید وضعیت ترافیکی برای پلیس راهور مشخص شود
معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: با احداث پل مخالف نیستیم باید وضعیت ترافیکی برای پلیس راهور مشخص شود.
نعمت الله زنگنه با بیان اینکه با هرگونه اقدام شتابزده در اجرای طرح تقاطع غیر همسطح مدرس مخالفیم، اظهار داشت: در راستای روانسازی ترافیک از طرحهای عمرانی حمایت میکنیم اما با هرگونه اقدام شتابزده و بدون برنامهریزی در اجرای طرح تقاطع غیر همسطح مدرس مخالف هستیم.
وی با اشاره به اینکه رفوژ میانی دارای اشکال هندسی بوده و مسیر رفت و برگشت نامتعادل است، گفت: از موضوع اجرای زیرگذر یا روگذر مهمتر، تدبیر جریان ترافیکی در حین اجرای پروژه است.
مدیران استان حق دارند نگران باشند
رئیس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: مدیران استان حق دارند نسبت به اجرای تقاطع مدرس نگران باشند.
مهدی حیدری با بیان اینکه اجرای طرح مذکور نیاز به بررسی بیشتری دارد، گفت: اگر بدون بررسی و طرح مشخص اقدام به کلنگزنی کنیم باعث مشکلات عدیدهای در شهر خواهد شد.