کد خبر:37993
پ

آبرسانی با تانکرهای سیار، تزریق اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی در سفر وزیر نیرو، ارسال محموله آب از سوی هلال احمر و شمارش معکوس برای افتتاح ابر پروژه انتقال آب به همدان گوشه ای از تلاش مسئولان محلی و کشوری برای فروکش کردن عطش دیار الوند است که این روزها در محاصره خشکسالی است.

به گزارش روزانه نیوز، نبضش ضعیف می زند، پاهایش توان ایستادن ندارد و صافی و جلا از سیمایش رخت بسته؛ آری این ناخوش احوالی حکایت این روزهای آب همدان است.

این روزها که ذخیره سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین کننده آب آشامیدنی مردم شهر همدان به انتها رسیده است و مسئولان چاره ای جز جیره بندی آب در مناطق و محلات شهر ندارند تا آب عادلانه به همگان برسد.

مردم همدان از ابتدای هفته جاری شاهد قطعی چندین ساعته آب هستند به نحوی که در طول روز بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده در برخی از نقاط شهر بیش از ۱۰ ساعت قطعی آب و یا کاهش فشار آب دارند.

مردم نیز صبور و نجیب برنامه شست و شو و امورات زندگی خود را با این زمان بندی تنظیم کرده اند، هوا نیز دیروز و امروز هرم سوزانش را کاهش داد تا عطش کولرهای آبی را برای بلعیدن هزاران لیتر آب فروکش دهد.

اما آب همچنان داغترین مبحث محافل و مجالس دیار تفتیده و تب دار الوند است؛ از یک سو مسئولان از مردم انتظار صرفه جویی و شکیبایی دارند و از آن سو مردم از مدیران و متولیان می خواهند تصمیمی کارساز بگیرند. برخی هم می خواهند علم و دانش خود را به کار گرفته و برای درمان درد آب نسخه‌ای شفابخش بپیچند.

در این بین هلال احمر، شهرداری و فرمانداری برای آبرسانی به مناطق مختلف شهر آستین های همت را بالا زده تا بخشی از بحران آب را مدیریت کنند.

عطش همدان؛ آبرسانی سیار تا شتاب پروژه انتقال آب

آبرسانی سیار به ۷۰ نقطه همدان

فرماندارهمدان با اشاره به شرایط خشکسالی و اعمال برنامه مدیریت مصرف و قطعی آب از عملیات آبرسانی به ۷۰ نقطه شهرستان همدان خبر داد، اقدامی به موقع که آب گوارایی بر گونه های خشکیده این دیار بود.

به گفته او امکانات فنی برای آبرسانی به همدان باید تقویت شود و در این راستا از همه تانکرهای استان و بخشی نیز از سایر استان ها برای آبرسانی به همدان استفاده شده است. 

علاوه بر آبرسانی با تانکر، «محمدعلی محمدی» اجاره چاه های کشاورزی را راهکاری سازنده برای تامین آب آشامیدنی مردم دانست و گفت: تاکنون ۱۴ چاه با دبی های مختلف وارد مرحله عقد قرارداد شده و از این تعداد، برداشت از پنج چاه آغاز شده است.

ورود محموله آبی هلال احمر کشور به همدان

جمعیت هلال احمر نیز به رسم و مرام بشردوستی وارد میدان عمل شد و هزار گالن ۱۵ لیتری آب آشامیدنی را بین محلات حاشیه و محروم شهر همدان توزیع کرد تا از شدت تنش آبی در مرکز استان بکاهد.

رییس جمعیت هلال احمر کشور هم به یاری همدان تشنه شتافت و دستور توزیع یک میلیون بطری آب آشامیدنی یک و نیم لیتری، را صادر کرد و گفت: نخستین محموله شامل ۶هزار بطری آب در قالب یک هزار بسته تحویل هلال احمر استان شده است که در مناطق دچار تنش آبی شهر همدان‌ توزیع می‌شود.

«پیرحسین کولیوند» به مردم اطمینان خاطر داد که جمعیت هلال احمر تا زمان خروج شهر از شرایط اضطراری و پایداری وضعیت تامین آب، در کنار مردم ایستاده و از هیچ کمک و امکاناتی به مردم دریغ نمی کند.

عطش همدان؛ آبرسانی سیار تا شتاب پروژه انتقال آب

شمارش معکوس برای افتتاح ابرپرژه آبرسانی همدان

وزیر نیرو هم در این بحران آبی، همدانی ها را تنها نگذاشت و در جریان سفری یک روزه از طرح آبرسانی بین حوضه ای همدان بازدید کرد و از تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی در این منطقه خبر داد.

«علی اکبر محرابیان» به مردم این نوید را داد که شمارش معکوس برای افتتاح پروژه آبرسانی به همدان آغاز شده و مرحله اول طرح آبرسانی ۲ تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد و دوباره آب به جوش و خروش سابق بازمی گردد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید