کد خبر:50054
پ

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان اعلام کرد: نیروگاه شهید مفتح در دولت سیزدهم بیش از ۱۸میلیون مگاوات ساعت انرژی تولید کرد‌ه است.

به گزارش روزانه نیوز، عبدالمجید دیناروند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در گام دوم روشنگری کردند و فرمودند که اهداف ما باید تعیین شده باشد و هرمجموعه کار مختص به خود را انجام دهد اظهار کرد: وقتی قرار است یک مجموعه رو به جلو حرکت کند باید تمام مجموعه حرکت رو به جلو داشته باشد و رشد آن مجموعه همه جانبه باشد.

وی با بیان اینکه پیک تابستانی که پشت سر گذاشتیم نیروگاه شهید مفتح حدود یک درصد بیشتر از توان خود برق تولید کرد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشتیم از جمله اینکه با توان نیروهای داخل نیروگاه، پروژه منحصر به فرد ترازبندی شیب توربین واحد شماره یک این مجموعه را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دادیم که این کار در دنیا بی سابقه و بی نظیر است.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح ارزان ترین نیروگاه تولید برق در کشور شده است افزود، ما رکورد تولید برق را در طی سی ماه گذشته شکستیم که در عمر۳۰ساله نیروگاه بی‌نظیر بوده است.

دیناروند همچنین با اشاره به این موضوع که در دولت سیزدهم ۱۰هزار ساعت تعمیرات اعم از تعمیرات دوره ای، نیمه اساسی و اساسی با توان داخلی نیروگاه و نیروهای متخصص انجام شده است گفت: نصب و راه اندازی یک واحد جدید نیروگاهی در نیروگاه گازی دورود در دستور کار قرار دارد و این نیروگاه نیز با ۵۶ سال بهره برداری همچنان از نیروگاه های خوب در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: به علت استفاده نیروگاه از پساب فاضلاب شهر همدان، رسوب زیادی روی مسیر پساب در کندانسور واحد‌های نیروگاه اتفاق می‌افتد که با کمک یک شرکت دانش بنیان و با استفاده از یک سری مواد شیمیایی که خاصیت پاک کنندگی داشتند، به آن موادی اضافه کردیم و به محصول نیروگاهی تبدیل شد، این محصول باعث شد هم نیروگاه بهتر کار کند و هم مصرف داخلی پایین تر بیاید، ضمن آنکه فرایند این اقدام موفق به سایر نیروگاه های کشور نیز عرضه شد.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همچنین با بیان اینکه ظرفیت تولید انرژی ما در کل کشور از ابتدای انقلاب ۱۴/۳ برابر یعنی هزار و چهارصد درصد شده است عنوان کرد: در این راستا انرژی تولیدی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب ۲۲ برابر شده است.

دیناروند با اشاره به اینکه ما در زمره ده کشور برتر تولید انرژی الکتریکی هستیم و در زمینه ساخت قطعات و تعمیرات نیروگاهی به خودکفایی رسیده ایم، گفت: نیروگاه پر افتخار شهید مفتح ۳۰سال است که فعال است و نماینده ژاپن با حضورش در نیروگاه متحیر شد و دنبال این بود ببیند که کدام کشور به اورهال نیروگاه شهید مفتح کمک می‌کند؟!

وی در پایان افزود: به لطف خداوند و با توان و تخصص نیروهای داخلی ما نه تنها به نیروی خارجی احتیاج نداریم بلکه تمام فعالیت اورهال یا همان تعمیرات اساسی توسط جوان‌های پرتلاش مملکت اسلامی انجام می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید