کد خبر:35795
پ

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه انگور و کشمش نیازمند طرح‌های دانش‌بنیان و نگاه‌های جدید است، گفت: بخش مهمی از سیاست‌های توسعه و پیشرفت ملایر بر پایه محکم صنعت انگور و کشمش است.

به گزارش روزانه نیوز، سلمان اسماعیلی عصر سه شنبه در دیدار با اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش ملایر، انگور و کشمش را بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی شهرستان دانست و گفت: با وجود اینکه در حوزه جهانی صادرات خوبی در حوزه کشمش داریم، اما در بازاریابی دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: بازار اروپا به شدت تشنه انگور و کشمش ملایر است و انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش ملایر باید در این زمینه رایزنی‌های لازم را برای جذب بازارهای اروپایی داشته باشند.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: در حوزه برندسازی، بسته‌بندی، توسعه و تثبیت بازارها و تنوع‌بخشیدن به محصول و بازار کشمش دچار مشکل هستیم که تنها با مشارکت بخش خصوصی این مشکل حل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه تازه‌خوری انگور باید گام‌های مهمی برداشته شود، ۲۰ تا ۳۰ درصد انگور تولیدی این شهرستان با ارقام جدید را می‌توان به صورت تازه‌خوری نگهداری کرد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش و بخش خصوصی باید در این زمینه میدان‌داری کند، در این مأموریت نقش بخش دولتی و نمایندگان مجلس نیز مشخص شود، گفت: در حوزه انگور و کشمش نیازمند طرح‌های دانش‌بنیان، نگاه‌ها و حرف‌های جدید و قدری ریسک‌پذیری هستیم.

فرماندار ویژه ملایر در پایان، با بیان اینکه انگور و کشمش نیازمند طرح‌های دانش‌بنیان و نگاه‌های جدید است، گفت: بخش مهمی از سیاست‌های توسعه و پیشرفت ملایر بر پایه محکم صنعت انگور و کشمش است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید