کد خبر:35778
پ

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲۴ پایگاه شهری و روستایی به منظور سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان پیش بینی شده است.

 به گزارش روزانه نیوز، «محمود نقوی» از آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای تیرماه سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور زمان آغاز برنامه سنجش از ابتدای تیرماه، برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ وارد پایه اول خواهند شد و همچنین جامانده‌های سنجش سال تحصیلی گذشته انجام می شود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان سال جاری همه متولدین ۹۴/۰۷/۰۲ الی ۹۵/۰۷/۰۱ است ادامه داد: سامانه سنجش از تاریخ ۲۷ خردادماه آماده نوبت گیری است و ساعت کاری پایگاه ها با رعایت فاصله اجتماعی از ساعت ۸ الی ۱۳ و با حداکثر پذیرش ۳۹ نفر در پایگاه نوع الف و ۲۶ نفر در پایگاه نوع ب خواهد بود.

نقوی به هزینه اجرای طرح سنجش اشاره کرد و گفت: در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش ۶۰ هزار تومان است و پنج درصد نوآموزان به صورت رایگان و ۱۰درصد به صورت نیم بها سنجش خواهند شد و همه نوآموزان عشایری به صورت رایگان ارزیابی خواهند شد.

وی با اشاره به زمان نوبت دهی سنجش نوآموزان خاطرنشان کرد: از هفته پایانی خرداد سامانه برای نوبت گیری فعال شده و اولیا می توانند با مراجعه به مدارس ابتدایی نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

نقوی افزود: زمانی که والدین نوآموزان برای ثبت نام فرزندانشان به مدرسه مراجعه می کنند؛ مدیر مدرسه ابتدا اطلاعات نوآموز را در سامانه تکمیل و بعد از فعال شدن سامانه سنجش نسبت به نوبت گیری برای نوآموزان اقدام تا والدین در وقت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: تمهید مقدمات اولیه برای تعیین مدارس که محل پایگاه سنجش است و همچنین اطلاع رسانی به مسئولان پایگاههای سنجش برای آمادگی و انجام نوبت دهی نوآموزان پایه اول درحال انجام است و نکات بهداشتی و فاصله گذاری در رفت و آمد و برنامه ریزی لازم برای برگزاری هرچه بهتر برنامه کلاس های توجیهی – آموزشی برای عوامل پایگاه نظیر آزمایندگان تحصیلی، شنوایی، بینایی و مراقب سلامت صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است خاطرنشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید