کد خبر:47803
پ

جوانان همدانی در رشته صافکاری خودرو به مدال طلا و در رشته تراش CNC به مدال برنز بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت کشوری دست یافتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: حسام عسگری مهارت آموخته فنی و حرفه‌ای در رشته صافکاری خودرو با کسب مقام اول به مدال طلای کشوری مسابقات مهارت دست یافت.

وهب مختاران افزود: مسابقات ملی مهارت به منظور شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی با حضور نخبگان و استعداد‌های برتر زیر ۲۱ سال دارای مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری انجام می‌شود و مدال آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می‌یابند.

او با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت به صورت غیرمتمرکز در استان‌های کشور برگزار شد، تصریح کرد: رشته صافکاری خودرو از مورخ ۲۳ تا ۲۷ مهرماه در استان یزد با شرکت ۱۴ نفر از استان‌های کشور برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان همچنین از برگزاری رشته تراش CNC در استان کرمان خبر داد و افزود: سید امیرمهدی موسوی دیگر جوان ماهر همدانی در بین ۹ نفر به جایگاه سوم این رشته از مسابقات رسید و مدال برنز کسب کرد.

مختاران تصریح کرد: رقابت‌های ملی مهارت زمینه‌ای برای تبادل اطلاعات، تجربیات و شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه‌های اقتصادی است.

او گفت: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار شد و پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: مسابقات ملی مهارت هر ساله برگزار می‌شود و هدف آن ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع چالش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، فراهم ساختن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور، کشف استعداد‌های حرفه‌ای جوانان، شکوفایی مهارت‌ها و انگیزش در جوانان است.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه‌ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می‌دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید