کد خبر:43097
پ

 مدیر امور عشایر استان همدان با بیان اینکه عشایر همدان از خوزستان به سمت لرستان در حال کوچ هستند، گفت: در حال رایزنی با استان لرستان هستیم تا مرزهای این استان برای حضور عشایر در میان‌بند باز شود.

به گزارش روزانه نیوز، جعفر کاویانی‌دلشاد با اشاره به اینکه یکسان شدن تاریخ کوچ عشایر مشکلاتی را ایجاد کرده است، یادآور شد: عشایر باید در میان‌بند حضور داشته باشند تا در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه وارد همدان شوند.

وی با بیان اینکه مراتع همدان هنوز آماده پذیرش عشایر نیست، تصریح کرد: عشایر همدان که در استان خوزستان حضور داشتند، آرام آرام به سمت میان‌بند لرستان آمده و ۲۰ روز در میان‌بند حضور دارند و بعد وارد مراتع همدان می‌شوند.

مدیر امور عشایر استان همدان افزود: امور عشایر استان پیگیر است تا تاریخ ورود عشایر را تغییر دهد تا عشایر در ۱۰ اردیبهشت‌ماه وارد همدان شوند، در حال رایزنی با منابع طبیعی استان لرستان هستیم تا مرزهای استان را از ۲۲ تا ۲۵ فروردین‌ماه باز کنند.

کاویانی‌دلشاد با بیان اینکه استان همدان دارای ۳۹۸۰ خانوار عشایری است، یادآور شد: در حال حاضر ۷۰۰ خانوار عشایری استان همدان کوچ خود را از خوزستان به سمت همدان آغاز کردند./ ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید